A korlátlanság korlátoltsága

Másfél évvel ezelőtt új telefont vásároltam az egyik hazai mobilszolgáltatónál, amelyiknél a számomat évek óta amúgy is tartottam. Vállaltam két év hűséget is, de szigorúan csak az előfizetésre, a díjcsomagra nem.

Emiatt aztán (bár kis mértékben ugyan) többet is fizettem a készülékért, mint egyébként tettem volna, ha valami zsíros díjcsomagra is vállalok hűséget. Nem tettem. Szabadon mozogtam az elmúlt időszakban az aktuális terhelésnek megfelelő csomagocskák között, míg kirajzolódott, hogy a jövőben sokkal többet lógok majd a telefonon, mint a korábbiakban, mikor éppen nem írtam aktívan újságot.

Kiválasztottam hát egy következő generációs, közepes méretű csomagot. Ekkor szembesültem vele, hogy online nem rendelhetem meg. Kénytelen voltam telefonon, az ügyfélszolgálatossal elintézni az ügyet. Igazából különösebben nem is figyeltem oda, a negyven percnyi borzasztó minőségű és meg-megszakadó zenei aláfestés után csak túl akartam lenni a dolgon.

  • Igen, kérem a csomagot
  • Persze, két év hűséggel

Aztán megjött a számla és 4 ezer forinttal több mint vártam. Betelefonáltam. Elmeséltem, hogy bár tény, hogy van készülékem, de azt, mikor a szerződést kötöttük, úgy vettem, hogy a hűség csak az előfizetés megtartásához köt. Értetlenkedtem azon, hogy miért kell 14 990 forintot fizetnem ahelyett, hogy 10 990 forintért kaphatnám meg a szolgáltatást, mint minden új, vagy jelenlegi ügyfél, aki kér egy SIM kártyát is hozzá.

Bár az ügyfélszolgálatos hölgy együttérző volt, arról tájékoztatott, hogy:

  1. Ha most felmondom a korlátlan előfizetést, akkor ahhoz be kell mennem a személyes ügyfélszolgálatra, ahol kötbéreznek, a fennmaradó hónapok száma szorozva kb. háromezer forinttal, tehát 23x3, 69 ezer forintot kellene fizetnem.
  2. Az előfizetést amúgy sem mondhatom le, hiszen a készülékvásárlás miatt még fél évig köt az eskü, így tehát még pontosan hat hónapig havi négy ezer forinttal fogok többet fizetni egy szolgáltatásért, amit nemesfémmel jelzett minőségű ügyfélként társkártyára akár 9 990 forintért is megkaphattam volna.
  3. Mivel a telefonvásárlás ténye nem vitatéma, felejtsem el hogy bárhogy is kihátrálhatok a hibás döntésből, akármit csinálok a kettes pontban jelölt, összesen 32 000 forint havidíjtöbbletként történő kifizetésével járok a legjobban. És örüljek, hogy nem  a legnagyobb csomagot választottam.

Nem állítom, hogy a szolgáltató hibázott volna ebben az esetben. De most, amikor mindenki kütyüket meg telefonokat vásárol karácsonyra, mindenki olvassa át kétszer a feltételeket és ellenőrizze az árakat mielőtt igent mond a telefonba, vagy rákattint a webshopban, esetleg aláírna az ügyfélszolgálatokon.

Legyen elég az én 30 ezer forintom karácsonyi ajándéknak a telekomszektornak!

Előzmények

  • Hazánkba is megérkezett a UPC MyPrime

    A korlátlan film- és sorozatnézés lehetősége két díjcsomag mellé ingyen jár. A Bronze és Silver csomagok esetében sem vészes azonban az ár.

  • Elindult a Telekom digitális pénztárcája, a MobilTárca

    A nyáron lezárult sikeres tesztet követően a Magyar Telekom az országban elsőként elindította a szolgáltatást. Egyelőre azonban csak Androidon, csak a Telekomnál, csak az OTP-vel.

  • Taxi féláron: Uber Budapesten

    Sokan várták, a taxisok a hátuk közepére sem kívánták. Megérkezett a személyfuvarozás 2.0 Magyarországra.