A Panasonic megszünteti önálló tévés és audio részlegét

A cég átalakítása arra utal, hogy a jövőben inkább az üzleti felhasználókra fókuszálnának.

A Panasonic bejelentette, hogy idén, április elsejétől (ilyenkor kezdődik náluk az új üzleti év) átalakítja a vállalat felépítését. Megszűnik a különálló televíziós, kamera, háztartási gép, házimozi üzletág, és ezeket mind besuvasztják egyetlen ernyőszervezet alá. Ennek a neve Smart Life Network Division lesz, és ezzel párhuzamosan még három hasonló, nagy alcsoportot hoznak létre a konszernen belül (Visual Sound Business Unit, Imaging Business Unit és Smart Communication Business Unit). Mindez persze nem jelenti azt, hogy rögtön meg is szüntetnék az ilyen típusú berendezések fejlesztését és gyártását. Szóval most még biztosan nem kell azonnal búcsút venni a Panasonic termékektől.


[+]

Mindennek nyilván takarékossági okai vannak, hiszen ha pusztán azt nézzük, hogy hogyan könnyebb ellátni egy-egy termékcsalád menedzselését, akkor a különálló divíziók sokkal hatékonyabbak. És mindez sajnos arra is enged következtetni, hogy a patinás japán cég a jövőben még inkább az üzleti, nagyvállalati, ipari felhasználók felé fordul termékeivel, megoldásaival.

Ez a döntés szomorú, de sajnos korántsem váratlan. A konszern elnöke,  Kazuhiro Tsuga például a tavalyi Cross Value Innovation Forum 2018 konferencián utalást tett arra, hogy a száz éves vállalat a múltban az otthoni eszközök fejlesztőjeként, gyártójaként vált ismertté és elismertté, de ez a jövőben változni fog.