A válság jót tett a gazdasági lapoknak

A Szonda Ipsos és a Gemius közös gemius/Ipsos Audience (gIA) elnevezésű online közönségmérésének októberi adatai azt mutatják, hogy jelentősen megnőtt a pénzügyi világválság hatására a gazdasági oldalak, illetve a nagy hírportálok gazdasági rovatainak látogatottsága. Októberben ezek az oldalak több mint másfél millió embert, a 15 év feletti legalább havonta internetező lakosság közel felét vonzották, ami szeptemberhez képest 10 százalékos növekedést jelent.

A látogatószám növekedése mellett az oldalakon eltöltött idő is megnőtt, így a napi.hu-n 25-ről 45 percre, a portfolio.hu-n 40 percről 1 órára emelkedett az egy látogató által átlagosan eltöltött idő. A mért gazdasági oldalakon egyébként összességében átlagosan valamivel több mint egy órát töltöttek az internetezők októberben, akik között felülreprezentáltak a felsőfokú végzettségűek, a nagyvárosokban élők és a magas társadalmi státuszúak – állítják a piackutatók.  

Az oldalak keresztlátogatottságának vizsgálata azt mutatja, hogy az index és az [origo] gazdasági rovatai mellett a figyelőnet és a hvg.hu tartozik a legnagyobb – és egyben a legnagyobb exkluzív olvasói körrel rendelkező – gazdasági oldalak közé.

Azóta történt

Előzmények