A Web 2.0 nagyágyúi Tihanyban tüzelnek

A Club Tihanyban ma kezdődő, hetedik alkalommal megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencián a Web 2.0 alkalmazások hazai tendenciáival, az internetes tartalmakkal, az információs társadalom egyénre gyakorolt hatásaival, szabályozással, vagyis mindazzal, hogy mire használhatjuk az internetet üzleti céljaink eléréséhez. A konferencia gerincét a Web 2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos online üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis- és középvállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségekről szól.

A konferencia első napján az államigazgatás képviselői számolnak be arról, hogy a megszorítások idején mit tesz az állam az információs társadalom fejlesztésének érdekében, így Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Sarkady Ildikó számol be a digitális átállás információs társadalmi jelentőségéről. Ezután a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, civil felhasználók képviselője, bankárok, informatikával foglalkozó szakemberek és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet elterjedésének meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.

A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövete az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozik, Tim Wu, a Columbia Law School képviseletében pedig arra a kérdésre keresi a választ, hogy az internet vajon lassul, vagy növekszik a jövőben, továbbá milyen kihívások előtt állnak a kormányok, a nagyvállalatok és a mobiltársaságok. Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a Web 2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.

Azóta történt

Előzmények