A britek és a spanyolok megelégelték a kriptopénzek agresszív reklámozását

Mindkét országban lépéseket tesznek emiatt a hatóságok. Ezzel párhuzamosan: nem szeretné a szingapúri jegybank, ha az emberek kriptopénzzel kereskednének.

Egyre több országban igyekeznek szabályozások alá vonni a kriptopénzekkel kapcsolatos tevékenységeket, legyen szó a bányászatról, kriptotőzsdékről vagy ezekkel kapcsolatos egyéb üzletekről. A legtöbb ország ma már a pénzügyi rendszerre gyakorolt kockázatnak tartja a kriptovalutákat.

Spanyolország úgy döntött, hogy a tőzsdefelügyelet ezentúl jogosult megfigyelni és szabályozni a kriptoeszközök reklámjait, még a közösségi médiában és az influenszerek esetében is – biztosan tudatni akarják a befektetőkkel a tevékenység jelentette kockázatokat. A szolgáltatók mellett a külső felekre is érvényesek lesznek a szabályozások. Novemberben Andres Iniesta futballsztárt is megrótta a spanyol hatóság, amiért a Binance kriptotőzsdét reklámozta a közösségi fiókjain keresztül, de nem informálódott a kockázatokról, és nem jelezte azokat, mielőtt másoknak ajánlotta.

Nagy-Britannia is lép

A nagyon nagy volatilitás mellett a kriptopénzeket és NFT-ket egyre agresszívabb reklámhadjárat is jellemzi, hogy újabb befektetőket és még több pénzt szerezzenek.


[+]

Nagy-Britannia lecsapna a félrevezető kriptoreklámokra, amelyek általában a csekély tudással rendelkező fogyasztókat, alkalmi befektetőket célozzák. Ezt maga a pénzügyminisztérium közölte. A Bank of England folyamatosan figyelmezteti a befektetőket, hogy minden pénzüket elveszthetik, ha kriptoeszközökbe fektetik.

A pénzügyminisztérium szerint már 2,3 millió brit birtokol kriptoeszközt, azonban egyre kevesebbet értik, hogy mi az, és hogyan működik a szektor. A minisztérium szerint egyre többen vannak, akik nem értik, mit vásárolnak meg. Rishi Sunak pénzügyminiszter szerint izgalmas új lehetőségeket teremtenek a kriptoeszközök a tranzakciók és befektetések világában, de fontos, hogy ne vezessék félre az embereket. Éppen ezért a kriptoeszközök reklámjaira a pénzügyi promóciók szabályozása lesz érvényes, a részvényekkel és biztosításokkal egy szinten kezeli a hatóság az ilyeneket, és reklámmal és csak az FCA vagy a jegybank által szabályozott szervezet állhat elő.

Közösségi médiás piramisjáték

Az AJ Bell befektetési platform szerint ennél is nagyobb változást hozhatna, ha ténylegesen lecsapnának a közösségi médiára, ahol az emberek azt állítják, milliókat kerestek kriptoeszközök vásárlásával – a ilyen bejegyzések döntő többsége átverés vagy óriási piramisjáték a szakértők szerint.


[+]

A brit hatóság az intézkedéseket az NFT-kre és a blockchain technológiára egyelőre nem terjesztette ki, ugyanakkor több szereplőt is figyelmeztettek már ezek kapcsán, például az Arsenal futballklubot a „rajongói tokenek” miatt.

Szingapúr is korlátoz

Szingapúr pénzügyi hatósága is jelezte a napokban, hogy korlátozná a kriptoszolgáltatások és kriptoeszközök reklámjait, meg szeretnék védeni a befektetőket és a fogyasztókat a kockázatoktól.


[+]

A régió különösen népszerű a kriptocégek számára az egyértelmű szabályozások és környezet miatt. Ennek ellenére folyamatosan hangoztatják, hogy a kriptopénzekkel való kereskedelem nagyon kockázatos, és nem való a fogyasztóknak a nagyon komoly spekulációk miatt.

Most a nyilvános reklámok mellett a külső feleken keresztüli népszerűsítést is megtiltják, így a közösségi médiás influenszereket is kivonják az egyenletből: csak saját weboldalon, appban vagy hivatalos közösségi fiókban lesz erre lehetőség. Jelezte továbbá a hatóság: támogatja a blockchain technológia fejlesztését, továbbá a kriptopénzek értékteremtő használatát. Azok kereskedelme azonban nagyon kockázatos, és nem való az átlagembereknek, ezért vezetik be a korlátozásokat.

Az intézkedések hatására a kripto-ATM-ek leálltak az országban.

Azóta történt

Előzmények