A Kantar elemzőcég kiadta a 2021-es jelentését a világ legértékesebbnek becsült márkáiról. A szakemberek szerint az Amazon és az Apple ér a legtöbbet, de egyre fentebb törnek a listán a kínai cégek is, amelyek értékesebb az európai top márkáknál.
Az 1994-ben, Jeff Bezos által alapított Amazon értékét 684 milliárd dollárra becsülték, az 1976-ban létrejött Apple-ét 612 milliárd dollárra. A harmadik a Google, 458 milliárd dolláros becsült értékkel.
Kína top márkájának a Tencent vállalatát tartják, a közösségi óriás megelőzte a hetedik helyre került Alibabát. Az elemzők szerint a kínai cégek lassan, de stabilan törnek fölfelé. Előnyük stabilizálódott az európai top márkákkal szemben, a top 100-nak már 14 százalékát alkotják a kínai cégek, az európaiak csak a 8 százalékát (10 éve még 11 és 20 százalék volt a két érték). Az amerikai cégek teszik ki a lista 74 százalékát.
Több cég megduplázta a korábbi értékét, köztük a TikTok és a Tesla is. A Tesla a leggyorsabban növekvő márkának bizonyult a szakemberek szerint, és egyben a legértékesebb autós márka is. Éves szinten 275 százalékkal, 42,6 milliárd dollárra emelkedett a Kantar szerint az értéke.
A legnagyobb európai márkának a francia Louis Vuittont ítélték, a másik a német SAP, de ezek csak a 21. és 26. helyre fértek a listán. A Vodafone a 60. helyen áll.
A top 100 márka együttes értéke a Kantar szerint 7,1 billió dollár.