Apad a Nokia előnye a mobilpiacon

Összes versenytársával szemben romlott a Nokia pozíciója az első negyedévben, miután az egyébként jelentősen bővülő piacon csökkent a részesedése, miközben riválisai teret nyertek.

Az idei első három hónapban világszerte 153 millió mobilkészülék talált gazdára az egy évvel korábbi 114 millió után, és ennek alapján valószínű, hogy a tavalyi 520 millió után az idén az év egészében a korábban becsült 580 millió helyett 600 millió készüléket értékesítenek a gyártók – állítja a Gartner Inc. piackutató cég. A mobilok a fejlett országokban divatcikké váltak, a karácsonyi promóció meghosszabbításának és a kamerás, valamint színes kijelzős készüléknek ellenállni nem tudó, készükeiket lecserélő vásárlóknak köszönhetően az eladások különösen Nyugat-Európában és Észak-Amerikában nőttek. A Gartner ez évi prognózisához hasonlóan kalkulál egyébként a Merrill Lynch is, amelynek elemzése szerint az idén 602 millió mobil talál gazdára, mivel az ügyfelek lassan már elkezdik felfedezni a harmadik generációs készülékek előnyeit – ezekből 20 millió eladásával kalkulálnak –, és az ázsiai kereslet is növekedésnek indul.

A világ legnagyobb mobilkészülék-gyártója, a Nokia megőrizte ugyan vezető pozícióját mind az eladott készülékek számát, mind a piaci részesedést tekintve, de az erőteljesen bővülő piacon 34,6-ről 28,9 százalékra zsugorodott a részesedése. Riválisai, a Motorola, a Samsung Electronics, a Siemens, a Sony Ericsson és az LG viszont egyaránt növelték piaci részesedésüket. A kedvezőtlen tendencia megfordításához a Nokiának olyan készülékek piacra dobására lenne szüksége, amelyek mindenkit elbűvölnek.

Azóta történt

Előzmények