Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence

Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.

2024 első negyedévében már nem az Apple volt a legnagyobb mobilgyártó Kínában, ugyanis éves szinten 6,6 százalékkal kevesebb készüléket tudott leszállítani az országban – áll az IDC előzetes adatokra építő elemzésében.

Az intenzív versenyben a Honor és a Huawei kerültek fölénybe, ezek piaci részesedése ugyanis 17,1 és 17 százalékra emelkedett, miközben az Apple 15,6 százalékra csúszott vissza.

Az IDC elemzői szerint az Apple árkedvezményei sem tudtak javítani a helyzeten, vagyis erősen érintette a cupertinói gyártót az intenzív androidos verseny.

Kínában az okostelefonokból egyébként 69,3 milliót szállítottak le az említett időszakban, ami éves szinten 6,5 százalékos emelkedést jelez.

A Counterpoint elemzői is adtak ki adatokat a héten, szerintük az Apple 19 százalékkal kevesebb mobilt tudott Kínában leszállítani, ezzel 2020 óta a legrosszabb eredményét érte el.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények