Az internet a hirdetők számára is egyre értékesebb

A megfelelő adatok már rendelkezésre állnak, ez azonban önmagában nem elég. A jövőben az online médiumok, a médiaügynökségek és a kutató cégek összefogására, a hirdetők felé irányuló egységes kommunikáció erősítésére van szükség ahhoz, hogy tovább növekedjék az internet reklámpiaci részesedése - hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete által rendezett kerekasztal-beszélgetésen.

Az internetes médiumok látogatottságát mérő rendszer szinte tökéletes mennyiségi mutatókat produkál: digitális technológia rögzíti a látogatások és a letöltött oldalak számát - mondja Krecz Tibor médiaszakértő. A szakember szerint azonban a reklámpiac még nem kellő mértékben jutalmazza az adatszolgáltatás minőségét, aminek fő oka, hogy az ügynökségeknek a mennyiségi mutatók mellett a ma elérhetőnél gyakrabban frissített minőségi adatokra lenne szüksége. Ezek a szociodemográfiai adatok segítenek a látogatók vásárlóerejének pontosításában, a célcsoportra történő tervezésben.

A résztvevők -- köztük a mérésekkel foglalkozó cégek, tartalomszolgáltatók és médiavásárlók képviselői -- egyetértettek abban, hogy a piacon ma jelen lévő, egymásnak sokszor ellentmondó adatokat közlő mindkét mérés megfelelő színvonalú és módszertanilag hibátlan. Az ellentmondásokat az okozza, hogy a két eszköz nem ugyanazt méri, ezért nehéz az eredmények összehasonlítása. A felszólalók többsége ugyanakkor problémásnak ítélte azt a tendenciát, hogy egyes tartalomszolgáltatók a magasabb összlátogatottsági adatok elérése érdekében független oldalakat közösen auditáltatnak. Ennek megszüntetése szakmai konszenzussal, az önszabályozás kiterjesztésével volna megoldható, és tisztább reklámpiaci helyzetet teremthetne.

Több hozzászóló felhívta azonban a figyelmet arra, hogy a piac kiépülése időigényes folyamat: az internet fokozatosan egyre fontosabbá válik a hirdetők számára, hiszen a magas státusú fogyasztók elérésére nagyon alkalmas médium. Mindezt már adatok is alátámasztják: 2003-at a vezető hazai tartalomszolgáltatók többsége pénzügyileg sikeres évnek tekinti, az internet reklámtortából való részesedése az elmúlt időszakban folyamatosan, dinamikusan növekszik.

Azóta történt

Előzmények