Bevásárolt a vezető állásközvetítő Koreában

A globális online állásközvetítői szolgáltatásokat kínáló Monster bejelentette, hogy felvásárolta a legnagyobb koreai online állásközvetítőt, a több mint 3 millió regisztrált ügyfelet kiszolgáló JobKorea céget. A teljes, készpénzben kifejezett vételár mintegy 94 millió dollár.

Az 1996-ban alapított JobKorea (2005-ben 15 millió dolláros nyereségre számít!) az egyik első koreai cég volt, amely online állásközvetítői szolgáltatásokat kínált. A gyorsan fejlődő vállalat csakhamar piacvezetővé vált. Jelenleg több mint 3 millió regisztrált tagja van, a honlapján elhelyezett álláshirdetések száma pedig rendre meghaladja a százezret. Korszerű elektronikus kereskedelmi és hirdetési rendszere könnyen kezelhető, önkiszolgáláson alapul, és igen eredményesen működik.

A legnagyobb dél-koreai állásközvetítő weblap stratégiai felvásárlása révén a Monster vezető szerephez jut Ázsia egyik legnagyobb online piacán. A felvásárlás összhangban van a cég stratégiájával, hogy az egész világon hasznosítsa tapasztalatait és erőforrásait.

Tény, hogy Dél-Korea a világ hetedik legnagyobb internetes piaca, több mint 32 millió lakosa fér hozzá a világhálóhoz; a lakosság mintegy 70 százaléka gyakran használja az internetet, a koreai internetezők több mint 85 százalékának pedig szélessávú hozzáférése is van. A Monster eddig három ázsiai országban – Indiában, Szingapúrban és Hongkongban – jelent meg önállóan, és 40 százalékos tőkerészesedést szerzett a ChinaHR.com cégben, amely a térség legnagyobb és leggyorsabban bővülő internetes gazdaságát szolgálja ki.

Előzmények