Továbbra is őrült ütemben bővül a kínai online gazdaság. Bár a korábbi évekhez képest valamelyest lassult a tempó, de még így is 48,7 százalékkal nőtt a forgalom a 2013-as évhez viszonyítva. Az iResearch felmérése alapján 451 milliárd dollárra rúg a tavalyi mérleg. A frissen közzétett adatok alapján (ezek a kínai statisztikai hivataltól valók) az online költés elérte az ország teljes vásárlásainak 10,7 százalékát.
Az online költések milliárd jüanban (forrás: alizila.com) [+]
Az iResearch felméréséből kiderül, hogy míg pár évvel ezelőtt jellemzően a C2C piac húzta az online értékesítést, a B2C sokat fejlődött mára, 2014-ben megközelítette, idén pedig túl is szárnyalja majd a magánemberek közti adásvételek számát.
Mobileszközök online költései milliárd jüanban (forrás: alizila.com) [+]
A mobilos költés is szépen bővül, 2013-hoz képest tavaly 240 százalékkal, az előrejelzések szerint pedig 2018-ra a 640 milliárd dollárt is meghaladja majd az okostelefonról történő vásárlások volumene. A tavalyi évben a PC-ről történő költések adták az online kereskedelem 67 százalékát, 33-at pedig a mobileszközök, 2016-ra már utóbbiak dominálnak majd az iResearch előrejelzése szerint.