Magyar siker: bővít a repülésszimulátorokat gyártó cég hazánkban

A CAE Engineering Kft. 2009-ben vált a CAE részévé. A csatlakozás előtt a cég jogelődjét a német hadsereg egy korábbi helikopterpilótája alapította 1998-ban Budapesten. A vállalat folyamatosan fejlődik: 2016 közepéig a mostani 70 főről 140-re bővül az alkalmazottak létszáma, ezért 2014 folyamán nagyobb irodába költözik a cég, de továbbra is meg kívánja tartani a családias hangulatot. A vállalat jelenleg elsősorban szoftverfejlesztőket, tesztmérnököket és vizuális adatbázisok szerkesztésével foglalkozó tartalomfejlesztőket alkalmaz.

Régóta tartó sikertörténet

A 67 éves múltra visszatekintő CAE a világ vezető repülőgépszimulátor-gyártója. Az évek során több mint 1300 szimulátort és repülésoktató eszközt értékesítettek mintegy 130 légitársaságnak. Ügyfelei 190 országból valók, hozzávetőleg 8000 alkalmazottja van 30 országban, 100 helyszínen és képzési központban. Szinte minden modern kereskedelmi repülőgéphez és helikopterhez gyártottak szimulátort mind a piacvezető, mind a regionális légitársaságok számára, és jelenleg is fejlesztenek ilyeneket a legújabb típusokhoz.

A vállalat nemcsak a gyártásban és fejlesztésben, hanem az oktatásban is komoly szerepet vállal. Évente hozzávetőleg 100 ezer pilóta képzését biztosítja, mind kereskedelmi, mind pedig katonai repülőgépekhez és helikopterekhez.

Full-flight

A CAE úgynevezett full-flight szimulátorai belsőleg a legapróbb részletre kiterjedően megegyeznek a valódi pilótafülkékkel, de azoknál sokkal több funkcióval rendelkeznek. Mintegy 400 különböző hibajelenséget képesek reprodukálni, valamint nagy pontossággal és valósághűen jelenítik meg a környezetet, amelyben a repülőgép repül, beleértve a felhőket, viharokat, illetve a világ repülőtereit is. A szimuláció részét képezik a hangok és a mozgás, így a repülőgép dőlése és irányváltoztatása, a gyorsulás, valamint a kifutópálya felületi hibáinak imitálása is.

A full-flight szimulátorok lehetővé teszik a pilóták számára, hogy elsajátítsák azokat a vészhelyzeti eljárásokat, amelyeket egy valóságos repülés során nem lehet biztonságosan gyakorolni. A küldetések annyira valósághűek, hogy egy gyakorlott pilóta a legmagasabb full-flight szimulátoron elérhető képzés (level D) után valódi utasszállító repülőgépet vezethet, utasokkal a fedélzeten.

A magyar cég több nagy európai programban is részt vett: ilyen például az EuroFighter és Tornado vadászgépek, valamint a NH-90 és CH-53 helikopterek projektjei, de szerepe volt az Airbus A320 és más kereskedelmi full-flight szimulátorok szoftverfejlesztésében is.

Előzmények

  • Egyedülálló fejlesztés a magyar drónraj

    Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen olyan robotrepülőgép-rajt építettek, amely a világon először képes önállóan megvalósított kollektív mozgásra.

  • Mától lehet használni kütyüket a Wizz Air járatain

    A légitársaság az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség és a Magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság iránymutatásaival összhangban engedélyezte az elektronikus eszközök használatát.