Magyar informatikai siker Indonéziában

A két társaság vezetése néhány nappal ezelőtt írt alá megállapodást, melynek értelmében az Anabatic saját márkaként, Mobile Bersama néven vezeti be az ázsiai országban a szolgáltatást, ezzel a MasterCard Mobile mobilfizetési rendszert is kifejlesztő Cellum először mutatkozik be az ázsiai piacon. A megállapodás értelmében a magyar technológia segítségével vezethetik be Jakartában a mobil parkolást, a taxitársaságok, a tömegközlekedés és az ételszállító cégek mobilfizetési rendszerét, valamint számos kereskedelmi és pénzügyi szolgáltatást.

Az ázsiai ország igazi mobilnagyhatalom: 240 millió mobil-előfizető közül 60 millióan okostelefont használnak, ezeken futhat néhány hónap múlva a Cellum által fejlesztett alkalmazás. Az országban az elmúlt két évben szinte felfoghatatlanul gyorsan nőtt, megnyolcszorozódott az okostelefonok száma. Bár az e-kereskedelem jelenleg még gyerekcipőben jár, előrejelzések szerint a következő 4 évben tízszeresére duzzadhat ez piac. A Cellum és az Anabatic közös innovációja mindebben vezető szerephez juthat.

A Cellum – számos európai ország után – most először lép az ázsiai piacra, és rögtön az egyik legnépesebb országban, Indonéziában vezetik be a cég mobilfizetési megoldását. „Hatalmas lehetőség számunkra, hogy Európa négy országa után az ázsiai kontinensen is bemutatkozhatunk. Indonézia a világ 15. legnagyobb gazdasága, ráadásul minden második polgára a 30 év alatti, technológiai újításokra rendkívüli fogékony korosztályból kerül ki. Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy a mi megoldásunk mellett tette le a voksát az Anabatic Technologies, és így magyar ötlet felhasználásával válnak az indonéz okostelefonok virtuális pénztárcává. Reméljük, hogy hamarosan számos vállalat, taxi társaság, webshop vezeti majd be mobilfizetést az országában és így az indonéz emberek tömegei bankolhatnak, fizethetnek, tölthetnek fel mobilkártyákat a Cellum megoldását használva” – közölte Kóka János a Cellum Global Zrt. vezérigazgatója.

Azóta történt

Előzmények