A chiphiány sem állítja meg a Hyundai és a KIA párosát

Minden cég a chiphiány nehézségeiről beszél, eközben a Hyundai és a KIA az eladásai emelkedésére számít idén.

Gyakorlatilag állandósultak a nagy cégek és autógyártók napi szintű nyilatkozatsorozatai, amelyben a chiphiány elhúzódásáról és az ebből fakadó nehézségekről beszélnek.

Eközben a Hyundai és a KIA közölték: előrejelzéseik szerint 2022-ben 12,1 százalékkal emelkednek majd a globális eladásaik, a chiphiány ellenére is.

2021-ben egyébként 6,67 millió járművet adott el a két vállalat, ez kicsivel alatta volt az alkatrészhiány miatt a 6,92 milliós célnak. 2022-ben 7,47 millió járművet adnának el.


[+]

Nem csak a piaci részesedését növelné a két fél, hanem a nyereséget is, például a chipszállítmány stabilizálásával, a gyártási ütemezések áthangolásával, az elektromos autók kínálatának megerősítésével és a régiónkénti optimalizálásokkal.

Szakértők szerint a világjárvány hatására nagyon megugrott a fogyasztói kereslet az elektronikai termékek iránt, ez viszont rosszul érinti az autóipart, amely autók millióit nem tudja legyártani alkatrészek hiánya miatt. Azt is mondják, hogy 2022-ben hatalmas lehet a kereslet az autók iránt, mivel 2021-ben sokan nem jutottak új autóhoz az alkatrészhiány miatt.

Azóta történt

Előzmények