A Dropbox megvette a Mailboxot

Nagy a nyüzsgés a múlt hónapban debütált Mailbox körül, melyet az az Orchestra fejlesztett, akinek hasonló nevű appja 2011-ben elnyerte a Productivity App of the Year díjat. A jelenleg csak iOS-re elérhető, és Gmaillel együttműködő levező app már az azóta eltelt néhány hét alatt is a felhasználók új kedvence lett, annyira, hogy a mai napig várólista fogad minket, ha ki akarjuk próbálni. „Még mindig azért küzdünk, hogy ki tudjuk szolgálni az igényeket” – mondta Gentry Underwood, az Orchestra vezérigazgatója, aki szerint naponta 60 millió üzenetet továbbítanak és félmilliós a várólistájuk.

A program népszerűségének oka az újragondolt és leegyszerűsített inbox kezelés, és az abszolút érintőképernyőre, gesztusvezérlésre optimalizált kezelőfelület. A Mailbox lényegében három kategóriába sorolja feldolgozásra váró leveleinket – amiket az inboxban szeretnénk tartani, amikkel később szeretnénk foglalkozni, és amiket a lehető leggyorsabban el szeretnénk tüntetni. Az „üres inbox” cél eléréséhez csak néhány korlátozott eszközt kapunk, a koncepciónak az a lényege, hogy meggyorsítsa a döntési folyamatot, amely során a beérkező leveleket próbáljuk szelektálni, feldolgozni.

A Mailbox sikere több lehetséges befektető figyelmét is felkeltette – például a Yahoo! is érdeklődött –, de a két cég hasonló filozófiája (mindennapi alapvető műveletek, mint a fájlmegosztás és az e-mailezés egyszerűbbé tétele) miatt végül a Dropbox mellett döntöttek. Az üzletről egyik fél sem közölt részleteket, de a cégekhez közeli források szerint a Dropbox közel százmillió dollárt fizetett készpénzben és részvényekben. Az Orchestra tizenhárom alkalmazottja szintén a Dropboxhoz kerül.

A Mailbox a jövőben is marad önálló app, de a közeljövőben várható, hogy például az e-mail csatolmányok kezelésében meg fog jelenni a Dropbox lehetősége is.

A Dropbox az elmúlt évek egyik nagy internetes sikersztorija, a végfelhasználók körében és a vállalti szférában is népszerű és hatékony fájlmegosztási megoldás. Dacára annak, hogy sikerén felbuzdulva jóval tőkeerősebb vállalatok is elindították hasonló szolgáltatásaikat (Microsoft SkyDrive, Google Drive, Apple iCloud), és mindegyike nagyobb ingyenes tárhelyet biztosít, a Dropbox könnyű kezelhetősége, átgondolt és jól működő funkciói, és minden platformon elérhető szolgáltatása miatt töretlenül fejlődik. Alkalmazottainak száma az elmúlt egy évben 250-re nőtt (2011. elején még csak százan voltak), piaci értéke az eddigi tőkebevonások alapján nagyjából 4 milliárd dollár.

 

Azóta történt

Előzmények