Az adatméréssel és piackutatással foglalkozó vállalat, a Nielsen hozta nyilvánosságra az Egyesült Államok öt legnézettebb YouTube-csatornájának listáját. A sort a populárisabb zenéket felhalmozó Vevo vezeti, a két udvarhölgy pedig a szintén zenével foglalkozó Warner Music Group (WMG), valamint a videojátékokra szakosodott Machinima. Akik épphogy lemaradtak a top 3-ról, az a rendhagyó videóiról híres Fullscreen csatorna, továbbá a Maker néven ismert, kezdő zenekarokkal foglalkozó online sorozat. A kutató cég májusi eredményei szerint az első három helyezett havi szinten összesítve másfél milliárdos streamforgalmat generált. A viszonyítást megkönnyítendő a tanulmányból az is kiderül, hogy „az államokban csak májusban 136 millió egyedi látogatója volt a videómegosztó portálnak, akik 16 milliárd videót néztek meg összesen.”
Érdekességképpen álljon itt még pár adat, a teljesség igénye nélkül:
- Az említett csatornák látogatóinak több mint a fele 35 év alatti
- A felhasználók közül minden hatodik (ez 26 millió egyedi látogató) nézett meg legalább egy videót a WMG csatornáján májusban
- Összesítve, a Vevo vezeti májusban a streamelt videók listáját (695 millió megtekintés), míg a legjobb felhasználó/stream arányt a Machinima hozta
- A Machinimáé büszkélkedhet a legtöbb férfilátogatóval is (62,5%); a nemek aránya a többi csatornánál megközelítőleg fele-fele
- A Fullscreen és a Vevo demográfiája rendelkezik a legidősebb látogatókkal (50 év felettiekről beszélünk) – az aránya 15,3 és 15,7 százalék
- A Maker közel 9,7 millió nézőt vonzott be akik fejenként átlagosan 10 videót néztek meg a vizsgált időszakban