Ügyes húzás az eMAG-tól: 30 napig lehet árut visszaküldeni

Tavaly nyáron lépett érvénybe az – az uniós joggal a harmonizációt megteremtő – magyar kormányrendelet, mely online vásárlás esetén a fogyasztót megillető, indokolás nélküli elállási jog érvényesítésére a korábbi nyolc munkanapos határidőt tizennégy naptári napra növelte. A Magyarországra egy éve megérkezett eMAG webáruház most úgy döntött, hogy meghosszabbított, 30 napos áruvisszaküldést biztosít minden, az eMAG által forgalmazott termékre.

Az eMAG felhasználói abban az esetben élhetnek a 30 napos áru-visszaküldési joggal, ha a termék csomagolása nem sérült, illetve minden tartozék rendelkezésre áll – tehát a webáruház által forgalmazott termékek többsége még kibontás után is visszaküldhető.

„Elegendő időt szeretnénk adni a felhasználóinknak, hogy kipróbálják a kiválasztott terméket, ezért számukra 30 napos áru-visszaküldési jogot biztosítunk. Amennyiben a megrendelt cikk esetleg mégsem felelne meg elvárásaiknak, visszaküldhetik, mi pedig visszafizetjük az árát” – mondta Szabó Tünde, az eMAG pr- és kommunikációs menedzsere.

Csak kevesen élnek az áruvisszaküldéssel

A cég tájékoztatása szerint az online webáruházban nagyon alacsony a termékek visszaküldésének aránya, 2014 júliusa és decembere között 2 százalék alatt volt, az oldalon található termékcsoportok négyötödénél pedig sosem fordult még elő visszaküldés. Mindez azzal is magyarázható vállalkozás szerint, hogy az eMAG oldalán részletes leírást és nagy felbontású képeket bocsát felhasználói rendelkezésére a termékekről. A vásárlóknak emellett a „Nézzen bele a dobozba fizetés előtt!” szolgáltatás keretében lehetőségük van fizetés előtt felbontani a futár által kézbesített csomagot, hogy megbizonyosodjanak róla, valóban a megfelelő terméket kapták-e meg.

Előzmények