A cég ma közleményben jelentette be, hogy kiadták egy tanulmánysorozat első részét, melyet Ericsson Media Vision 2020 projekt keretében készítettek el – ez a projekt a cég globális szervezetében végzett kiterjedt, átfogó kutatási program, mely a televíziózás és a média területének fejlődését vázolja fel.
A vállalat hat tényezőt határozott meg tanulmányában, melyek alapjaiban változtatják meg a televíziózás jövőjét, és melyeket az angol „Game Changer” megnevezéssel illetik a szakértőik. Ezek mindegyike egymással kölcsönös összeköttetésben álló üzleti, fogyasztói és technológiai háttérrel rendelkezik.
E tényezők közül az első az Ericsson „folyamatosan fejlődő élmény” elgondolása. A most kiadott tanulmány képet ad arról, hogyan várja el a fogyasztói generáció 2020-ban a televíziózás, a filmnézés és a játék élményétől, hogy integrált és bárhol hozzáférhető legyen, miközben igazodik érdeklődésükhöz, az általuk használt eszközökhöz és személyes helyzetükhöz. A nagyobb felbontás, a több képernyő és az interaktivitás magától értetődően épül a prémium tartalom köré egy olyan világban, amelyet a videó és a közösségi média összeolvadása jellemez. A kutatócsoport megvizsgálta, hogyan lesz egyre szélesebb az „élmény” definíciója, ahogyan a médiaipar elveszíti exkluzivitását az élmény alakításában a készülékgyártókkal, közösségi hálózatokkal és az alkalmazások ökoszisztémájával szemben.
A „folyamatosan fejlődő élmény” elképzelés a következő alapvető megállapításokat hangsúlyozza (a csillag a 2020-as előrejelzésnél azt jelenti, hogy a jóslatok a fejlett telezvíziós piacokra vonatkoznak):
(A rövidítések, mozaikszavak feloldása:
- DVR/PVR – digital video recorder / personal video recorder – digitális videófelvevő-személyes videófelvevő
- EPG – electronic program guide – elektonikus programleírás
- VOD – video on demand – videó igény szerint
- S-VOD – Subscription Video on Demand – előfizetéses igény szerinti videó)
„A fogyasztók számára fontos értékek gyorsan fejlődnek – jelentette ki Per Borgklint, az Ericsson vezető alelnöke és a támogatási megoldásokkal foglalkozó üzleti egység vezetője. – Ezért a televíziós tartalom szerkesztésével, hozzáférhetővé tételével, kifizetésének megoldásával és az általa nyújtott élménnyel kapcsolatos feltételezéseknek, akárcsak a médiaiparnak, alkalmazkodnia kell ezekhez a várakozásokhoz. A tartalomtulajdonosoknak és a műsorszóró vállalatoknak módosítaniuk kell a műsorformátumokat, a terjesztési jogokat és a hirdetési modelleket. A televíziós szolgáltatóknak valóságos »szolgáltatásaggregátorrá« kell válniuk, lehetővé téve a nézőknek a tartalom kiválasztását, variálását, a célzott tartalomkeresést, és teljes körű elérést.”