Európát is meghódíthatja a Sony kisméretű OLED televíziója

Egy japán sajtóközlemény szerint 2009-től a Sony Európában is piacra dobja a 11 colos szerves fénykibocsátó diódákból álló panellel szerelt (OLED) televíziókat. A Japánban tavaly december óta kapható eszközt januárban már az Egyesült Államokban is forgalmazzák. Az OLED-kijelzők legnagyobb előnye, hogy nincs szükség háttérvilágításra, a képpontok maguk bocsátanak ki fényt elektromos impulzus hatására. A kép így szinte teljesen homogén, az LCD-khez, de még a plazmákhoz viszonyítva is nagyságrendekkel kontrasztosabb lehet, s emellett vékonyabb és energiatakarékosabb kijelzők építhetők a technológia segítségével.

Mint arról lapunk korábban már beszámolt, a XEL-1 típusjelzéssel forgalmazott készülék inkább tekinthető technológiai bemutatónak, mint életképes tévének. A termék összképet erőteljesen rontja a csillagászati ár (2500 dollár, ami körülbelül  400 000 forintnak felel meg) és a csupán 28 centiméteres képátló, valamint az, hogy többen viszonylag rövid élettartamot jósolnak a készüléknek.

A japán gyártón kívül több vállalat is dolgozik a saját OLED alapú televízióján: a Panasonic és a Toshiba mellett a Samsung is versenytársa lehet majd a Sonynak.

Azóta történt

Előzmények