Elzár egy rakás tartalmat a fiatalok elől a Facebook és az Instagram

Egyre csak nő a hatósági nyomás a Metán, ezért úgy döntött a cég, hogy rengeteg tartalmat elzár a fiatalok elől a Facebookon és az Instagramon.

Az EU és az USA irányából is egyre csak nő a hatósági nyomás a Metával szemben, rengeteg olyan ügy van folyamatban, amely a fiatalokra gyakorolt igen káros hatásokkal foglalkozik. Több szivárogtató révén számos alkalommal kiderült már az is, hogy ezekről tudtak a vezetők, de érdemben nem igazán tettek semmit a gyerekek, fiatalok védelméért, inkább a függőségüket és a reklámbevételeket erősítették. A két kontinensen a vádak szerint nem csak függővé tette a fiatalokat a Meta, de súlyos mentális válságot is kirobbantott. Több per is folyamatban van a cég ellen, azzal a váddal például az amerikai államok felől, hogy félrevezették az embereket a platformok veszélyeiről. Az EB pedig várja a Meta válaszait a gyermekvédelem terén.

Úgy tűnik, érzett valamit a Meta, mert tett egy lépést: ezentúl számos tartalmat elzár a fiatalok elől a Facebookon és az Instagramon, hogy kímélje őket a káros tartalmaktól.


[+]

Így minden fiatalt a legkorlátozóbb beállítások mögé sorolnak az appokban, a keresési feltételeket is lekorlátozzák. Így nehezebb lesz érzékeny tartalmat találni (például öngyilkossághoz, önbántáshoz, evési rendellenességhez vagy egyébhez kapcsolódóan) a keresés és felfedezés menükben.

A következő hetekben bevezetett változtatásokkal az életkornak megfelelőbb élményt ígér a Meta,

Az egyik nagy szivárogtató, aki kiteregette a Meta titkait, közölte: a Meta mostani lépései nem oldják meg a problémákat, és a fiatalok továbbra sem tudják könnyen jelenteni a kellemetlen eseteket, zaklatásokat.

A fiatalok és gyerekek márpedig fontos „csatateret” jelentenek, hiszen a józan ész pontjaival szemben a márkák és hirdetők számára kulcsfontosságúak ezek a csoportok, ha ugyanis megnyerik őket fogyasztóként ilyen korban, akkor sokkal nagyobb hatást gyakorolhatnak, nagyobb márkahűség mellett. A fiatalokért alapvetően a TikTokkal versenyez a Meta. A Pew elemzői szerint tavaly az amerikai fiatalok 63 százaléka használta a TikTokot, 59 százaléka az Instagramot és 33 százaléka a Facebookot.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények