Szórja a pénzt a Google, hogy a csúcson maradjon

2021-ben 26 milliárd dollárt költött rá a Google, hogy az alapértelmezett kereső maradjon, most pedig 2 milliárd dollárt fektet az Anthropic AI-cégbe.

A Google nagy trösztellenes pere során sok érdekesség kiderült már, többek között az is, hogy kiktől és miért fél Google nagypapa. Míg a mai napon Sundar Pichai, a cég vezérigazgatója tanúskodik majd, addig pénteken egy top vezető arról beszélt a bíróságon, hogy a Google 2021-ben 26,3 milliárd dollárt fizetett ki azért, hogy az alapértelmezett keresőmotor legyen webböngészőkben és mobilokon.

A Google tehát szórja a pénzt, hogy a csúcson maradjon, ez az összeg például 2014 óta megtriplázódott a keresésért és reklámokért felelős Prabhakar Raghavan szerint. 2021-ben a keresési reklámokból 146,4 milliárd dolláros árbevétele volt a vállalatnak, a legnagyobb kiadást a fentebb említett kifizetések jelentették.


[+]

A cég szerint az árbevétel megosztásával kapcsolatos megállapodások törvényesek, a befektetéseket azért eszközölték, hogy versenyképesek maradjanak. Hangsúlyozták, hogy aki elégedetlen, az könnyedén másik keresőre válthat.

A számok nyilvánosságra hozására a bíró kötelezte egyébként a Google-t, a cég eddig elzárkózott ettől, mert így ártana a jövőbeli szerződéssel kapcsolatos tárgyalási esélyeinek.

A Google persze sok más fronton is önti a pénzt a „jövőbe”, most például 2 milliárd dolláros befektetést jelentett be az Anthropic AI-cégbe, amely az OpenAI egyik riválisa. 500 millió dollárt már befektettek, most további 1,5 milliárdot ígértek. Az Anthropic másik nagy befektetője az Amazon, amely 4 milliárd dollárt tesz a vállalatba.

Azóta történt

Előzmények