GPU-val sokkal gyorsabb lesz a Chrome

A Google a múlt héten egy blogjegyzésben elmesélte, hol tart a grafikus processzorok számítási kapacitására is támaszkodó Chrome-motor fejlesztése. A poszt egy nappal azelőtt jelent meg, hogy a Microsoft kiadta a többek között GPU-gyorsítással is jelentkező Internet Explorer 9 nyilvános bétáját.

Mint kiderül: a Google elkészített egy olyan tesztkiadást – egy, még a fejlesztői csatornában sem publikált ún. canary buildet – a Chrome-ból, amelyben bekapcsolható a canvas-elemek megjelenítésének hardveres gyorsítása. „A rendszer minden, a Chromium által támogatott operációs rendszeren – Windows XP/Vista/7, Mac OS és Linux – a legjobb grafikus API-t választja. Még nem fejeztük be a canvas 2D-gyorsításának implementálását, egyelőre Mac OS-en még nem is működik, és nem minden funkciót gyorsítunk, de már így is látványos a javulás az IE9 Platform Preview tesztekben” – írják a programozók. És valóban: az általuk közölt benchmarkokban az új tesztkiadás legalább kétszer, de néhány esetben hatvanszor több képkockát jelenít meg másodpercenként, mint a korábbi, GPU-gyorsítást nem használó kiadás.

Bár ezek látványos eredmények, a bejegyzés kiemeli: a kétdimenziós webes grafikánál jóval izgalmasabb a háromdimenziós webes grafika, melynek gyorsításán a WebGL API-ra támaszkodva szintén dolgoznak. „A WebGL és a 3D CSS révén a fejlesztők korszerű játékokat, látványos fényképalbumokat, 3D-s adatmegjelenítést, virtuális környezeteket tudnak készíteni, bármit, amit csak megálmodnak” – írják.

Az új canary builddel már abba is bele lehet kóstolni, hogy milyen lehetőségeket nyit meg a WebGL-alapú 3D-s megjelenítés a böngészőben, ehhez a Google demóoldalát kell felkeresni.

Azóta történt

Előzmények