A Google új előfizetési technológiája megrázhatja a netes piacot

Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója tegnap Berlinben, a Humboldt Egyetemen jelentette be a cég új szolgáltatást, a tartalomkínálók számára kifejlesztett One Passt.

A többféle üzleti modellt felajánló One Passt egy nappal az után ismertette Schmidt, hogy az Apple felfedte saját, hasonló jellegű szolgáltatását, pontosabban a nemrég elindított előfizetős online lap, a The Daily előfizetési rendszerének kiterjesztését. A Google technológiája jelentős versenytársa lehet ez utóbbinak, ugyanis nem kizárólag egy rendszerhez (iOS) kötődik, és előfizetési modellből is több változatot kínál (egyszerű, teljes előfizetés, szabályozott, korlátozott hozzáférés, „freemium” tartalom, újságok esetében cikkenkénti értékesítés), valamint a tartalomtulajdonosoknak az Apple által elvárt 30 százalék helyett 10 százalékot kell a közvetítőnek átadnia a bevételből. Erre reagálva több nagy tartalomszolgáltató vezetője is azt mondta, hogy hasonló minőségű szolgáltatásnál természetesen azt fogják választani, ahol kevesebbet kérnek tőlük. A One Pass esetében választható az is, hogy az előfizető engedélyt ad-e adatai egyéb célú felhasználására, de az alapadatokat – név, irányítószám, e-mail – az előfizetés miatt természetesen meg kell osztani.

Az egyelőre elsősorban a digitális periodikák számára kifejlesztett One Pass mobilos alkalmazások és weboldalak számára is elérhető lesz. A szolgáltatást jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban érhetik el a tartalomtulajdonosok, de a következő hónapokban a Google kiterjeszti más országokra is.

Azóta történt

Előzmények