Százmilliós kárt okozott a Google Pac-Man logója

Hatalmas sikere volt a Google akciójának, amikor a múlt héten a Pac-Man játék megszületésének harmincadik évfordulója előtt tisztelegve a kereső kezdőlapjára nemcsak hogy formatervezett Google-feliratot helyeztek el, hanem a feliratban játszani is lehetett. (Annyira bejött a dolog, hogy a cég az évforduló elmúltával is elérhetővé tette az oldalt a rajongók számára.)

Az eddigi legnagyobb tetszést kiváltó „Google-doodle” azonban egy blog kissé rosszmájú elemzése szerint nemcsak az ünnepet jelentette, hanem azt is, hogy ez a lehetőség világszerte körülbelül 120 millió dolláros gazdasági kárt is okozott.

Hogy mire alapozza a The RescueTime blog szerzője állítását? Mért és számolt adatokra. A blog állításai szerint az átlagos felhasználó négy és fél percet tölt a keresőoldalon naponta, s ez körülbelül 22 oldalletöltést jelent. Ám a játszható Pac-Man logó megjelenése után ez az idő jelentősen meghosszabbodott. A blog mérése szerint a felhasználók átlagosan 36 másodperccel időztek tovább a kereső kezdőlapján, mint korábban – játszottak a Pac-Mannel.

A Wolfram Alpha adatai szerint az ünnepi napon (május 23-án) a Google kezdőlapjának több mint ötszázmillió egyedi látogatója volt. Ha a többletidőt a Pac-Man miatt töltötték ott, akkor közel ötmillió látogatói óra jön ki, és ha átlagosan óránként 25 dolláros bérköltséggel számolunk, akkor a Pac-Man összességében egy nap alatt több mint 120 millió dolláros kárt okozott a gazdaságnak – ennyi pénzért a Google közel 20 ezer alkalmazottját nagyjából hat hétig foglalkoztathatta volna (szól a nem kevéssé populista érvelés).

Érdemes lenne a The RescueTime gazdáinak még néhány (mondjuk a Windowsba beépített) játék kapcsán is nézelődniük, ha már ennyire ráérnek.

Előzmények