Csalódást okozott a Google és a Yahoo, meglepetést a Microsoft

Az elemzőknek ugyan csalódást okoztak a Google első negyedéves számai, a részvényárfolyam mégis mintegy 3 százalékkal nőtt a bejelentést követő órákban. Egy éve a keresőóriás 15,42 milliárd dolláros bevételről számolhatott be, míg az idei év első negyedévében 17,258 milliárdra nőtt a bevételük, ami 12 százalékos bővülést jelent. Ebben vastagon benne van a dollár erősödése, hiszen változatlan devizaárfolyamok mellett a bővülés 17 százalékos lehetett volna. A 2014-es bevétel egyébként egy híján elérte a húsz százalékos emelkedést, nem véletlenül vártak többet az elemzők idén is.

A Google adózás előtti eredménye 3,59 milliárd dollár, míg 2014 első negyedévében 3,45 milliárd volt. A várakozásokkal szemben (6,61 dollár) az egy részvényre jutó nyereség 6,57 dollár lett. A már említett erősödő dollár mellett a hirdetési üzletág sem segített a vállalatnak, nem bővült ugyanis az elemzők által várt mértékben. Ennek okát a Google az okostelefonokról indított keresések növekedésében látja, ezeken ugyanis nem olyan hatékonyak a reklámkihelyezések, mint az asztali eszközökön. Emellett az Európai Bizottság is kérdőre vonta a vállalatot.

A Yahoo első negyedéve annak ellenére maradt el néhol alaposan a várakozásoktól, hogy tavaly sikerült kifúrni a Google keresőjét a Firefox böngészők alapértelmezéséből. A bevétel 1,04 milliárd dollár, ami a várakozásokat kismértékben múlta alul (1 százalékkal), azonban az egy részvényre jutó eredmény 18 százalékkal kevesebb, mint azt a szakértők prognosztizálták. A bejelentés hírére két százalékkal esett az árfolyam.

A Facebook negyedéves adatai nagyjából megfeleltek a várakozásoknak, az aktív felhasználók száma 17 százalékkal nőtt (936 millióan naponta legalább egyszer belépnek), mobilról 24 százalékkal látogatják többen a közösségi oldalt (580 millióan más platformot nem is vesznek igénybe) mint egy évvel korábban, összességében pedig 1,44 milliárd ember használja legalább havi szinten a Facebookot. A bevételek növekedése 42 százalék (3,543 milliárd dollár, a tavalyi 2,502 milliárdhoz képest). A digitális hirdetési piacon egy év alatt két százalékkal nőtt a globális részesedése a vállalatnak, a tavalyi hat százalékról nyolcra bővülve.

A Microsoft felülmúlta az elemzői várakozásokat, akik 51 centes nyereséget vártak egy részvényre vetítve, ehhez képest 61 centet ért el a vállalat. A bevétel 6,5 százalékkal emelkedett leginkább a Nokia felvásárlásának köszönhetően, ám az adózás előtti eredmény 12 százalékkal csökkent, 5,66 milliárd dollárról 4,98 milliárdra. A Microsoft negyedéves adatainak hírére a részvényárfolyam négy százalékkal emelkedett a bejelentést követő órákban.

Azóta történt

Előzmények