Ha így folytatja, csődbe mehet az ESPN

Két hónap alatt 1,1 millió előfizetőt vesztett a tévétársaság. Az ESPN fizeti a legtöbb jogdíjat, de az embereknek ez nem elég. Öt éven belül veszteséges lehet a vállalat.

Októberben 621 000 előfizető hagyta ott az ESPN-t, legalábbis a Nielsen adatai szerint. Ezt a tévétársaság igyekezett cáfolni OTT (Over-The-Top) mérési hibákra hivatkozva, de miután a Nielsen közzétette a részleteket, a vállalat inkább hallgatásba burkolózott.

Novemberben újabb 555 000 előfizető döntött úgy, hogy a jövőben nem ad pénzt a sportközvetítésekért. A hivatalos adatok szerint 2017-ben az ESPN csoport 7,3 milliárd dollárt költ jogdíjakra, többet, mint bárki más. A Netflix 6 milliárd, az NBC 4,3 milliárd, az Amazon 3,2 milliárd dollárt fordít ilyen célra.


(forrás: Business Insider) [+]

Éves szinten 3,5 millió fizető ügyfél pártol el az ESPN-től. Ha feltételezzük, hogy a havi 5-600 ezres lemondási ráta állandósul, az évente hat-hétmillió megszüntetett előfizetést jelent. A jövő évben az aktív előfizetők száma 86 millió alá csökkenhet. Az elmúlt 5 évben összesen 15 millió ügyfelet vesztett a társaság. Ha az árak változatlanok maradnak, akkor 2017-ben 7,22 milliárd dolláros bevételt hoznak a tévénézők, illetve 1,8 millárd körüli összeggel számolhatunk reklámbevételek tekintetében. Még az üzemeltetési kiadásokkal együtt is nyereséges lehet a vállalat, de kézzel fogható távolságba kerültek azok az idők, mikor már ez nem így lesz.

De még ha az elmúlt két hónapra negatív rekordként tekintünk is, és visszatérést feltételezünk az ezeket megelőző csökkenési ütemre, azaz feltételezzük, hogy évente 3 millióan mondják le előfizetésüket, 2021-re akkor is csak 74 millióan maradnak, ami - köszönhetően az egyre magasabb jogdíjaknak - bizonyosan nem lesz elég a rentábilis működéshez. Ez pedig két dolgot jelenthet: vagy drágítani kell a szolgáltatást, vagy le kell mondani valamiről, legyen az az NFL Monday Night Football (1,47 milliárdos közvetítési díj), az NBA, a Major League Baseball, a College Football Playoff, esetleg lemondhat a párszáz milliós jogdíjú egyéb tartalmak egy részéről.

Nagy reményekkel álltak össze a kínaiakkal
Nagy reményekkel álltak össze a kínaiakkal [+]

Megváltást egyelőre nem hozott az sem, hogy februárban megállapodást kötöttek a legnagyobb kínai online szereplővel, a Tencent vezetőségével arról, hogy az ESPN tartalmait exkluzív módon terjesztheti a vállalatóriás Kína-szerte, és azóta is lóg a levegőben a League Of Legends képernyőre vitele. Ez utóbbi talán segíthetne, ám a tárgyalások azután sem gyorsultak fel, hogy a Tencent kizárólagos tulajdonosává vált a LOL-nak.

Az ESPN mellett más tévétársaságok is szenvednek a jelenségtől, hogy mind egyre kevesebben hajlandóak fizetni a reklámokkal teletűzdelt tartalmakért, és egyre többen fordulnak az internetes videótékák, illetve az e-sport közvetítések felé. Ma már ott tartunk,hogy az emberek jelentős része érzi úgy, hogy egy profi e-sportolót nézni legalább annyira szórakoztató, mintha saját maga játszana a számítógépén, konzolján, viszont mivel kevesebb figyelmet és időbeli ráfordítást igényel, nagyobb kedvvel választ ilyen típusú szórakozási módot.

Előzmények