Robbanásszerűen nő a Huawei a konzumer piacon

A Huawei tegnap tette közzé a vállalat fogyasztói üzletágának idei, első féléves eredményét. A jelentés szerint az üzletág továbbra is jelentős növekedést könyvelhet el: 2015 első félévében a teljes bevétele meghaladta a 9 milliárd dollárt, amely az előző évi értékhez képest 69 százalékos növekedést jelent. Ez az összeg a Huawei Technologies teljes bevételének 32 százalékát tette ki, ami az előző év azonos időszakában 24 százalék volt.

Irtózatos mennyiségű szabadalom

A Huawei mobiltelefon üzletági bevétele az idei első félévben elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedés az előző üzleti év azonos időszakához képest. A vállalat 2015. június 30-áig összesen 76 687(!) szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer volt készülékekkel kapcsolatos, és összesen csaknem 42 ezer szabadalmát vezették be világszerte.

A Huawei 2015 májusában először került fel a BrandZ, a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára. A vállalat márkaértékét több mint 15 milliárd dollárra értékelték, technológia kategóriában pedig a 16. helyet foglalja el.

„Az idei év első félévében elért eredmények és a jelentős növekedés azt bizonyítja, hogy prémium minőségű termékekre fókuszáló üzleti stratégiánk sikeres. Ez hozzájárul ahhoz, hogy várható nyereségünk 2015-ben 16 milliárd dollárról 20 milliárd dollárra emelkedjen.” – nyilatkozta Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója.

Globális növekedés

2015 első félévében a Huawei fogyasztói üzletága összesen több mint 48 millió okostelefont szállított. Ez 39 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg ugyanebben az időszakban a globális okostelefon-kereslet mindössze 7 százalékos növekedést mutatott a GFK piackutató intézet 2015 májusában publikált kutatása szerint.

A vállalat közép- és felső kategóriás készülékszállításai 70 százalékkal emelkedtek az előző üzleti évhez képest, amely az összes, a vállalat által szállított mobiltelefon 31 százalékát teszi ki, a teljes bevételnek pedig közel 43 százalékát jelenti.

A Huawei felső kategóriás Mate7 okostelefonból – amelyet 2014 szeptemberében mutatott be – összesen 5 millió darabot szállított ki globálisan. A 2014 júniusában bemutatott P7 pedig eddig összesen 7 millió eladást könyvelhet el. A P8-ból több mint 1 milliót adtak el globálisan, a készülék idei év áprilisi debütálását követő két hónap során.

Bevételnövekedés a világ minden részén

A vállalat Kínában 124 százalékos bevételnövekedést ért el a tavalyi értékhez képest, míg más régióknál 40 százalékot is meghaladó emelkedés volt megfigyelhető: Nyugat-Európában 45, Észak-Kelet-Európában 54, a dél-csendes-óceáni régióban 41, Észak-Afrikában 164, míg a Közép-Keleten 48 százalékos gyarapodás volt jellemző. A GFK piackutató intézet szerint a Huawei globális piaci részesedése tovább nőtt 2015 első negyedévében, januárban 6,7, februárban 7,1, márciusban 7,8, áprilisban pedig 8,1 százalékos értéket mutatott, míg májusra elérte a 8,8 százalékot. A Huawei részesedése a kínai piacon a legnagyobb, a vállalat így megelőzte a Samsungot és az Apple-t a távol-keleti országban.

Azóta történt

Előzmények