Lehet, hogy mégsem segít a Hyundai az Apple-nek autót gyártani (Frissítve!)

Állítólag erősen megosztja a téma a Hyundai vezetőségét, nem biztosak benne, hogy hosszú távon jót tenne nekik az Apple-lel való együttműködés.

Évek óta visszatérő pletyka, hogy egyszer jön az Apple autója. Nem is olyan régen bukkantak fel azok a jelentések, amelyek szerint a Hyundai megbeszéléseket folytat az Apple-lel egy elektromos Apple autó gyártásáról.

A hírek hatására a Hyundai árfolyama 20 éve nem látott magasságokba repült, az Apple megítélése is tovább javult, pedig sok szakértő figyelmeztetett: a Hyundai megváltoztatott tájékoztatója később már nem is említette az Apple-t, utóbbi pedig olyan lemaradásban van beszállítók és erőforrások, kereskedőhálózat, algoritmusok terén, hogy nagy túlzás volt pár éven belüli bemutatót emlegetni.

Az azóta megjelent és kiszivárgott információkból azért kiderült, hogy a két fél valóban folytat megbeszéléseket, a Hyundai vezetőségét azonban erősen megosztja a téma. Állítólag nem biztosak benne, hogy jó ötlet-e társulni az Apple-lel, ráadásul a Hyundai nem gyárt autókat másoknak. Az Apple-lel való közös munka a vezetőség egyes tagjai szerint nem mindig hoz remek eredményeket.

A megbeszéléseket állítólag már 2018-ban elkezdte a két vállalat, de a helyzetet eléggé bonyolítja, hogy az Apple itt is több forrásból akarna alkatrészeket szerezni, a Hyundai-ra pedig lehet, hogy csak az összeszerelést bízná. Ez teljesen ellentétes lenne a Hyundai jelenlegi saját stratégiájával, ráadásul egyes források szerint az Apple amerikai összeszerelést követel.

A Hyundai vezetősége állítólag amiatt aggódik, hogy a márka végül az Apple bérgyártójává válna, és elvesztené a márka kedvező, prémium irányba mozduló megítélését. Az egyenletbe állítólag bevonhatják a Kiát is, illetve az együttműködés mellett érvelők szerint előny lenne, ha az Apple hozzáférne a Hyundai összes fejlesztéséhez és technológiájához, az pedig az Apple szoftvereihez.

A jól értesültek azt mondják, hogy a Hyundai vezetői szerint az együttműködés rövid távon jobb megítélésbe hozná a Hyundai és a Kia márkákat, de közép és hosszú távon az Apple-é lenne az érdem, ők csak az autók vázát gyártó beszállítóvá degradálódnának. Állítólag a Hyundai számára nehéz nyitni, ugyanis az Apple főnöktípus, és mindent irányítani akar. Mivel azonban a Hyundai is főnöktípus, a vezetőség egy része szerint az együttműködés így nem menne a két fél között.

Frissítés: az Apple-ügyekben elismert elemző, Ming-Chi Kuo úgy tudja, hogy az Apple végül együttműködik majd a Hyundai Grouppal: az E-GMP platformra épülhet az Apple Car, a Hyundai technológiai támogatásával, a Hyundai Mobis alkatrésztervezésével és -gyártásával, míg a tényleges autógyártásról a Kia gondoskodik majd.

Az Apple állítólag a Hyundai, GM, PSA konszernekkel való szoros együttműködés formájában gyorsítaná fel a fejlesztést és gyártást, felhasználva a meglévő erőforrásokat. A cupertinói vállalat inkább az önvezető funkciókat biztosító szoftverre és hardverre, akkumulátorokra és dizájnra koncentrálna, valamint az Apple platformba történő integrálásra. Az Apple Car már 2025-ben megjelenhet Kuo forrásai szerint, de egy ultraprémium modell lesz, és nagyságrendekkel többe kerül majd az átlagos elektromos autóknál (ezzel pedig az Apple partnerei is jól járnak majd).

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények