A külföldi ügyfélszolgálatokat nem érintette az indiai áramszünet

Az Indiában működő telefonos ügyfélszolgálatokat nem érintette a világ eddigi legnagyobb mértékű áramszünete, a fél világot ellátó speciális iparág hétfőn és kedden is problémamentesen működött – számolt be a FoxNews.com-nak egy érintett cég vezetője.

Arról a világsajtó is hír adott, hogy a hét elején több mint 680 millió ember maradt áram nélkül India északi és keleti tartományaiban, és az ügyfélszolgálatokat azért fontos kiemelni, mivel az ország egyik virágzó iparága, a világ minden tájáról rengeteg vállalat itt üzemelteti ezt a szolgáltatást, és összesen 350 ezer embernek adnak ezzel munkát. Az üzemzavar azért nem okozott gondot, mondta el Hariprasad Hegde, a Wipro Technologies globális üzemeltetési vezetője, mivel az ügyfélszolgálatok éppúgy el vannak látva vészhelyzetben működtethető generátorokkal, mint a kórházak és a repülőterek.

Ám ez a biztonság csak a külföldi cégek számára adott, magában Indiában, igen komoly gond az energiaellátás. Egyrészt a közel 1,2 milliárd lakos harmada nem jut elektromos áramhoz, másrészt pedig a meglévő rendszerek olyan gyakran hibásodnak meg, állnak le, hogy ez az indiai kormány becslése szerint minden egyes évben 1,2 százalékponttal csökkenti a gazdasági növekedést. Mindennek az az oka, hogy az elektromos hálózatok nemcsak hogy elavultak, hanem emellett képtelenek lépést tartani a növekvő népesség igényeivel, különösképpen a nyári hónapokban. Ez az életszínvonal fenntartása, illetve növelése mellett különösen azért nagy gond, mivel az áramkimaradások a helyi kisvállalkozásokat érintik a legsúlyosabban, akik így jelentős versenyhátrányba kerülnek.

Azóta történt

Előzmények