Év végére a Firefox helyett a Chrome lehet a második legnépszerűbb böngésző

A Google Chrome böngészője dinamikusan hódítja meg a piacot, és év végére a globális rangsor második-harmadik helyén helyet cserél a Mozilla Firefoxszával, és az Internet Explorer után a Chrome lesz a második legnépszerűbb böngésző – állítja előrejelzésében a webes statisztikák készítésével foglalkozó, ír székhelyű StatCounter.

A cég legfrissebb adatai szerint szeptemberben az Internet Explorer 41,7 százalékos elterjedtséggel állt az élen, őt követte a Firefox 26,8 százalékkal, és a Chrome volt a harmadik 23,6 százalékkal – ez utóbbi terjeszkedése különösen erőteljes, ugyanis január óta 8 százalékponttal emelkedett a részesedése, ugyanezen időszak alatt mind a Firefox, mind az Internet Explorer négy százalékpontot veszített. Ha a trend folytatódik, és az elemzők szerint erre minden esély megvan, akkor a Chrome novemberben beéri a Firefoxot, decemberben pedig 26,6 százalékával várhatóan meg is fogja előzni az akkor 25,3 százalékos versenytársat.

böngésző statisztika

A másik ismert és tekintélyesnek számító statisztikai vállalkozás, az amerikai Net Applications adatai hasonló trendet mutatnak, ám a számokat illetően komoly az eltérés: ők augusztusban 22,6 százalékot mértek a Firefox, illetve 15,5 százalékot a Chrome esetében. Ez utóbbi cégnél a trend állandósulása esetében év végére a Chrome 17,8, a Firefox pedig 22,3 százalékon fog állni, így a Chrome ezek alapján csak jövő év közepén érheti be és hagyhatja le Mozilla böngészőjét.

Azóta történt

Előzmények