It-felülvizsgálat a brit iskolákban

Két vizsgálatot is indít a nagy-britanniai iskolákban a szigetország kormányának oktatási infokommunikációs technológiákkal foglalkozó hivatala (British Education Communications and Technology Agency, BECTA). Az egyik a Microsoft licencmodelljeit veszi szemügyre abból a szempontból, hogy az azokra kiadott összegek mennyire térülnek meg, a másik az iskolák és tanulóik informatikai eszközeinek együttműködését elemzi. Owen Lynch, a BECTA vezetője az előbbi kérdéssel kapcsolatban azt hangsúlyozza, hogy különösen nagy figyelmet kell fordítani egy szállítóra akkor, amikor annak termékei a piac meghatározóan nagy részét uralják, és garantálni kell, hogy „az iskolák és a felsőoktatási intézmények olyan széles termékskálához férjenek hozzá, amelyek használata összevetve a rájuk fordított kiadásokkal kiváló ár/érték arányt eredményez”. A BECTA ezért alaposan átnézi a Microsofttal kötött licencmegállapodásokat, értékeli, hogy az azokban lekötött pénzeszközöket érdemes-e továbbra is erre a célra fordítani. A rendszerek együttműködésének felülvizsgálatában azt akarják kideríteni, hogy a diákok ugyanolyan alkalmazásokat használnak-e otthon, mint az iskoláikban, és ha nem, az milyen problémát jelent számukra munkájukban – derül ki a The Register tudósításából.

Azóta történt

Előzmények