Japán műhold ült a Falcon orrán

Kivételesen magyar idő szerint sem vállalhatatlan időpontban indultak, munka előtt még sokan megnézhették, ahogy a küldetés meglepetésre sikeres landolással zárul.

Kivételesen az európaiak számára is optimális időpontban, negyed nyolc körül kezdődött a küldetés, melyre az ázsiai Sky Perfect JSAT Corporation fizetett be a SpaceX űrvállalatnál. A JCSAT-14 műhold a JCSAT-2A helyébe lép a keleti hosszúság 154°-on, hogy kielégítse a megnövekedett telekommunikációs igényeket.

A 26 C-sávos és 18 Ku-sávos transzponder Ázsia, Oroszország, Óceánia és a Csendes-Óceáni Szigetek fölött teljesít majd szolgálatot: a műsorszórási és adatkapcsolati feladatok mellett nagysebességű összeköttetést biztosít a tengeri és légi közlekedésben. Japán vezető műholdszolgáltatója legalább tizenöt évre tervez az új szatellittel.

A SpaceX Falcon.9 v1.2-es rakétával készült az eseményre, ami szinte teljesen megegyezik a v1.1-es változattal, viszont 15 százalékkal nagyobb tolóerővel és 10 százalékkal több üzemanyaggal rendelkezik. Mivel kereskedelmi kommunikációs műholdról beszélünk, geostacionárius pályára (GEO) kellett állítani, azaz az első fokozat az átmeneti pálya (GTO) elérését követően kezdte meg a visszatérést, de még a fenti módosításokat sem tartották elegendőnek ahhoz, hogy bízni lehessen az épségben történő landolásban.

Az Of Course I Still Love You drónhajó 91 x 52 méteres platformja azért elfoglalta pozícióját 650 km-re keletre a Cape Canaveral bázistól, és a terv szerint akkor is szerette volna a a Falcon 9 első fokozatát, ha az irtózatos sebességgel robban darabokra a fedélzeten megközelítőleg tíz perccel a kilövés után. Az események mégis szerencsésen alakultak, a kísérlet minden szempontból sikeres volt, története során harmadszorra tudott függőleges landolást végrehajtani a SpaceX, második alkalommal úszó platformra érkezve.

Azóta történt

Előzmények