Az MTI-nek kedden eljuttatott közleményben kiemelik: a vírusválság miatt felgyorsult a vezeték nélküli kapcsolatok fejlesztését célzó befektetés. A válaszadók szerint ez a jövőbeli fennakadások elkerülése és új megoldások és szolgáltatások bevezetése miatt van.
A megkérdezettek 50 százaléka számít arra, hogy nő az ilyen szolgáltatásaikba történő befektetések mennyisége, míg csupán kevesebb mint 25 százalékuk számolt be visszaesésről. A megkérdezettek 67 százaléka vagy próbaprojekteket indít, vagy Wi-Fi 6 megoldásokat alkalmaz, míg 58 százalékuk 5G megoldásokkal teszi ugyanezt. Sok esetben mindkét technológiát alkalmazzák egyszerre. A válaszadók 81 százaléka szerint ezek a technológiák három éven belül elengedhetetlenné válnak.
Major Dóra, a Deloitte üzletviteli tanácsadás üzletágának szenior menedzsere a közleményben elmondta: azok a cégek, amelyek a fejlett vezeték nélküli technológiákat nemcsak figyelembe veszik vagy átgondolják, hanem infrastrukturális és innovációs stratégiájuk fontos részévé teszik, hatalmas növekedési potenciálhoz juthatnak, és ennek megfelelően a világpiacon is jobb versenyhelyzetbe kerülnek.
Az új generációs vezeték nélküli szolgáltatások lesznek a kulcsai azon technológiák bevezetésének, amelyek szükségesek a digitális transzformáció megteremtéséhez – írják. Tízből nyolc megkérdezett vezető arra számít, hogy az új generációs vezeték nélküli hálózatok bevezetése három éven belül megváltoztatja vállalkozásukat, tízből heten pedig úgy gondolják, hogy ugyanennyi idő alatt ezek a technológiák az egész ágazatot megváltoztatják majd, az értékesítés módját is beleértve.
Tízből legalább nyolcan elengedhetetlennek tartják a vezeték nélküli szolgáltatásokat ahhoz, hogy vállalkozásuk be tudja vezetni az új technológiákat. A válaszadók 76 százaléka szerint vállalkozása versenyelőnyre tehet szert a fejlett vezeték nélküli technológiák előnyei által.