Jó negyedévet zárt az Adobe

Az Adobe közel egy éve, tavaly májusban jelentette be, hogy a felhőbe költözteti a korábban Creative Suite-ként ismert programcsomagját, és az új verziók kizárólag a Creative Cloudból, előfizetéses modellben lesznek elérhetőek. Az új csomag (vagy egyes elemeinek) használatához természetesen nincs szükség állandó internetkapcsolatra, a licenc érvényességének ellenőrzéséhez elég havonta egyszer csatlakozni az Adobe szervereihez.

A tegnap kiadott, a cég 2014-es pénzügyi évének első negyedéves eredményeit ismertető jelentés alapján az Adobe-nak bejött a váltás az új üzleti modellre. Bár a bevétel az egy évvel korábbihoz képest maradt egymilliárd dollár (sőt, minimális mértékben, 7 millió dollárral még csökkent is), a CC-előfizetők száma félmillióról mára 1,85 millióra emelkedett, az előző negyedévhez képest pedig 405 ezres a növekedés. A bevétel fele így már az előfizetési díjakból származik, ami egy kiszámíthatóbb és stabilabb gazdasági hátteret biztosít a működéshez, miközben a terjesztés a szoftverfrissítés is hatékonyabban működhet. A nettó nyereség 47 millió dollár volt.

Az Adobe vezérigazgatója, Shantau Narayen az eredményeket ismertető elemzői konferenciahíváson elmondta, hogy az előfizetők többsége inkább a teljes Creative Cloud csomagot részesíti előnyben az egyedi (például csak Photoshop) programokkal szemben, és az előfizetői bázis további lendületes bővülésére számítanak, ahogy az utolsó “offline” csomag egyre öregebb lesz és a felhasználókat meggyőzik az új, CC-s csomaghoz kapcsolódó funkciók.

A Marketing Cloud is egyre népszerűbb, a számos elemző által a piac egyik legjobb komplett marketingcsomagjaként számon tartott szolgáltatás a február végén lezárt negyedévben 267 millió dollárral járult hozzá az összbevételhez, ez 24 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Az Adobe a negyedév során 4,5 millió saját részvényt is visszavásárolt 263 millió dollárért, a vállalat készpénztartaléka 3,13 milliárd dollár.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Adobe

Azóta történt

Előzmények