Jó üzlet az informatikai biztonság

A Symantec Corporation a héten hozta nyilvánosságra a 2004. július 2-án véget ért első pénzügyi negyedév eredményeit. Az informatikavédelem élvonalában lévő vállalat 577 millió USD árbevételt könyvelt el erre a negyedévre, amely az előző év azonos negyedévének 391 milliójához képest 48 százalékos növekedést jelent, míg a részvényenkénti 0,37 dolláros nyereség kétszerese az előző időszaknak.

Ebben a negyedévben a Symantec világméretű vállalati üzletága - amelybe a vállalatvédelem, a vállalati kezelés és a kapcsolódó szolgáltatások tartoznak - a teljes bevétel 48 százaléka mellett 24 százalékkal nőtt, míg a lakossági üzletág 79 százalékos növekedéssel a teljes bevételben 52 százalékot képvisel.

A külföldről származó bevételek az első negyedévben az összes bevétel 52 százalékát tették ki, a múlt év azonos negyedévéhez képest 51 százalékkal növekedtek. Az amerikai kontinensen (azaz az Egyesült Államokban, Latin-Amerikában és Kanadában) 43 százalékos volt a növekedés. Az európai, a közel-keleti és az afrikai terület 49 százalékkal növekedett, Japán és Ázsia csendes óceáni területe pedig 62 százalékkal.

  • A negyedév során a vállalat legjelentősebb akvizíciója a Brightmail megvétele volt, ezzel összefüggésben megjelent az új - nem angol nyelvű - szűrést és a kezelés terén hathatós bővítéseket tartalmazó Symantec Brightmail Anti-Spam Version 6.0. Ez a változat központi webes vezérlőközpontot, egyesített naplózást és jelentéskészítést, valamint felhasználónként vagy csoportonként létrehozható, általános szabályzatokat tartalmaz.
  • A Symantec további újdonsága a Symantec Client Security 2.0; ez egy behatolást megelőző eljárással ellátott megoldás, amely a vállalatok felhasználói gépeit a „nulladik napi” összetett veszélyforrások és férgek ellen védi.
  • Az Enterprise Firewall 8.0 Windows és Solaris platformra készülő változatát is bejelentették nem rég, ez a termék az integrált, teljes alkalmazás-felügyelettel, az alkalmazásszintű proxy-kkal, az állapot-felügyelettel és a csomagszűréssel megelőző jellegű, vállalati minőségű hálózat- és alkalmazásvédelmet biztosít.
  • A Client Migration 3.0, a PC-k átállításához kapcsolódó számos, ismétlődő művelet automatizálásával felgyorsítja az átállítás folyamatát.
  • Az Incident Manager 3.0 most már a BMC Software Remedy Help Desk-jével és Action Request System-ével (AR System) integráltan gyorsabb és tömörebb kommunikációt tesz lehetővé a cég belső informatikai és védelmi csoportjai között.

A Symantec a 2004. október 1-ig tartó második pénzügyi negyedévre vonatkozóan is további piacbővüléssel számol.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Antec

Azóta történt

Előzmények