Bejön-e a Google agresszív stratégiája a Google Plusszal kapcsolatban?

A legalább egy közösségi oldalt használó magyar internetezők 91 százaléka rendelkezik Facebook-profillal, amit nagy részük rendszeresen látogat is – olvasható a KutatóCentrum 2013-as Web 2.0 Reportjában. Ezek ismeretében nem meglepő, állapítják meg a jelentés készítői, hogy ma már a cégek számára is szinte megkerülhetetlen a Facebook-jelenlét, hiszen nagyon jó elérést biztosít számukra.

kutatócentrum

Ezzel párhuzamosan a szakmai kapcsolatépítés platformja, a LinkedIn is egyre komolyabb tényezővé válik: míg 2012 novemberében még csak a megkérdezettek 6 százaléka regisztrált az oldalra, 2013 júniusára már 10 százalékuk. Ugyanakkor az aktív tagok aránya jóval alacsonyabb, mint a Facebook esetében. A szolgáltatást elsősorban a budapestiek használják, s mivel szakmai jellegű portál, regisztráltjainak túlnyomó többsége diplomás.

A Twitter is erősödött: 2012-ben a felmérésben részt vevők 14 százaléka volt regisztrált tagja az oldalnak, 2013-ban pedig már 21 százalékuk. Az aktivitás ennél is nagyobb növekedést mutat: míg tavaly csak minden hetedik tag volt aktív felhasználó, addig idén már minden harmadik regisztrált rendszeresen twitterezik.

A Google kikerülhetetlenné teszi a Google+ regisztrációt

Az üzleti kommunikációban egyre nagyobb szerep jut a Google+ szolgáltatásnak is, melyhez sok vállalat keresőoptimalizálási okokból csatlakozik: a regisztráltak aránya 1 év alatt 37 százalékról 47 százalékra nőtt, és a tagok egyharmada rendszeresen látogatja is az oldalt. „A Google mindent megtesz a szolgáltatás táborának növelése érdekében: a Gmail-felhasználók szinte ki sem tudják kerülni, hogy a rendszer regisztráltassa őket. Ugyanakkor ez az erőteljes pull stratégia az adatokban is meglátszik: míg az elérési mutató rendkívül dinamikusan növekszik, az aktivitás szinte alig emelkedett” – mondta el Hámori Zsuzsa, a Hírek Média stratégiai és üzletfejlesztési menedzsere, közösségimédia-szakértő. – „A Google által választott út ugyanakkor hosszú távon sikeres lehet: várhatóan ha a Google+ regisztrációs tábora elér egy kb. 60 százalékos szintet és a véleményvezérek elkezdik aktívan használni a szolgáltatást, hirtelen megugrik majd az aktivitás is.”

Reklámvakság a közösségi oldalakon

A szakmai közösségi oldalak táborának növekedése mellett a vállalatok közösségi jelenlétének erősödését igazolja az is, hogy egyre többen használják ezeket az oldalakat üzleti célokra: míg 2012-ben a kutatásban részt vevők 9 százaléka nyilatkozott így, addig idén már 12 százalékuk.

kutatócentrum

„A felhasználók elérésére több lehetőség is kínálkozik a vállalatok számára, ugyanakkor jó tisztában lenniük azzal, hogy a napi szintű felhasználók egyharmada nem figyeli a közösségi oldalakon megjelenő reklámokat, és mindössze 26 százalékuk használ szívesen alkalmazásokat, vagy lép be különféle csoportokba” – mondta el Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Az adatok is azt mutatják, hogy a vállalatok nincsenek könnyű helyzetben, ha marketing és sales tevékenységük során hatékonyan szeretnék használni a közösségi média felületeket. „A terület diverzifikálódása egyre inkább abba az irányba mutat, hogy a szektor kitermeli a maga specialistáit, akik erre a témára fókuszálva hosszú távon jobb eredményeket tudnak felmutatni, mint ha a vállalatok maguk próbálkoznának a közösségi média üzleti célú alkalmazásával” – mutatott rá Hámori Zsuzsa.

A KutatóCentrum közösségi média felmérésének teljes elemzése letölthető a piackutató weboldaláról.

A kutatás hátteréről:

A cikk adatai a KutatóCentrum kutatásának eredményein alapulnak, mely 2013. június 21. és 24. között online adatfelvétellel zajlott. A felmérésben 1210-en vettek részt, a minta életkor és nem tekintetében reprezentatív a legalább egy közösségi oldalt használó internetezőkre.

Azóta történt

Előzmények

  • Magyarországon megállt a Facebook növekedése

    Bár továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, a korábbi évek látványos növekedése megtorpant – derült ki a KutatóCentrum júniusi felméréséből.

  • Twitteresedik a #Facebook

    A közösségi oldalon mától lehet használni az egyéb közösségi szolgáltatásokban régóta alkalmazott és népszerű ún. hashtag funkciót.

  • A Facebook ma megújul – de a Google beelőzött

    A Facebook már korábban jelezte, hogy ma jelentik be a közösségi oldal új megjelenését, de a Google igyekezett ezzel versenybe szállni.