Lenyomták a marketingköltségek a Tele2 profitját

A folyamatos expanzió költségei miatt 9,6 százalékkal, 1,6 milliárd koronára (170 millió euró) esett a tavalyi negyedik negyedévben a svéd Tele2 AB távközlési csoport adózás, kamatfizetés, leírások és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA). Az Európa számos országában vezetékes, mobil- és széles sávú internetes szolgáltatást kínáló – Magyarországon vezetékes és internetes üzletágával jelen lévő – társaság nyereségét főként az olasz, a francia és az orosz piacon folytatott terjeszkedéssel kapcsolatos marketing- és beruházási kiadások apasztották. Az árbevétel – részben a felvásárlások hatására – 28 százalékkal, 13,94 milliárd koronára bővülve csaknem félmilliárddal meghaladja a vállalat saját prognózisát. Az év egészében a Tele2 árbevétele 16 százalékkal, 49,9 milliárd koronára nőtt, a 6,58 milliárdos EBITDA viszont hajszállal alacsonyabb a 2004-esnél.

A vállalat arra számít, hogy a ráfordítások az idén is lenyomják a nyereséget, de 2007-től már számottevően javul a profit. A dán Borsen üzleti napilap arról számolt be, hogy a Tele2 felkérte a Morgan Stanley befektetési bankot stratégiai lehetőségeinek feltérképezésére, ami az újság szerint arra enged következtetni, hogy eladásra fogják kínálni a csoport részeit vagy akár egészét. Lars-Johan Jarnheimer, a cég vezérigazgatója nem kívánta kommentálni az általa pletykának minősített értesülést, annyit azonban megjegyzett, hogy vizsgálják, miként lehet átláthatóbbá tenni a működést. A Tele2 legnagyobb tulajdonosa az Investment AB Kinnevik befektetési csoport a részvények 49,9 százalékát birtokolja.

Azóta történt

Előzmények