Sokba fájt az LG-nek a marketing

12,5 milliárd dolláros árbevétel mellett 196,3 millió dolláros üzemi nyereséget jelentett a világ második legnagyobb televízió- és harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója tegnap közzétett negyedéves pénzügyi jelentésében. Az LG ezzel jelentősen alulmúlta az elemzők által várt 300 millió dolláros üzemi nyereségszintet, ami a vállalat szerint elsősorban a tévés üzletág forgalomcsökkenésének, valamint a G2 okostelefon marketingköltségeinek köszönhető.

A mobilkommunikációs üzletág bevétele egy év alatt csak 24 százalékkal 2,85 milliárd dollárra emelkedett, miközben az értékesített darabszám a duplájára nőtt, az átlagos eladási ár és ennek következtében a nyereséghányad is csökkent, így összességében 76 millió dollár üzemi veszteséget voltak kénytelen elkönyvelni, ami lényegesen rosszabb eredmény a tavaly ilyenkori 3,8 millió dolláros veszteségnél és az idei második negyedévben elért 58 millió dolláros nyereségnél. Az LG az év végi időszakban a G2-re fog fókuszálni, ami érthető, hiszen a csúcskategóriába tartozó terméken a legtöbb a vállalat haszna, anyagi és presztízs szempontból egyaránt.

A szórakoztatóelektronikai üzletág bevétele éves összehasonlításban 7 százalékkal 4,5 milliárd dollárra csökkent, de az üzemi eredmény a működésben eszközölt változtatások, valamint a marketingbüdzsé hatékonyabb felhasználása miatt 111,7 millió dollárra javult. Az ünnepi szezonban az LG a televíziós szegmensben is inkább a prémium kategóriára koncentrál, és még több piacra fogja bevezetni OLED és Ultra HD modelljeit. Ez nem meglepő, hiszen a fejlett országokban nagyrészt lecsengett az a hullám, melynek során a régi katódsugárcsöves tévéket lapostévékre cserélték, így itt már csak olyan újdonságokkal lehet rávenni az embereket a vásárlásra, amik ténylegesen érzékelhető képminőségbeli fejlődést hoznak.

A háztartási berendezéseket gyártó üzletág 2,7 milliárd dolláros árbevétel mellett 98,2 millió dolláros üzemi nyereséget ért el, a minimális bevételnövekedést a gyártó az új mosógépek és hűtők pozitív fogadtatásának köszönheti.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények