Kiosztották az idei <19 Szabadfogású Számítógépverseny díjait

A C3 Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány 2017. december 2-án az Új Budapest Galériában, a Bálna Budapestben átadta a verseny díjait az idei 11 nyertesnek.

A szervezők a 15. alkalommal megrendezett esemény kapcsán kiemelik, hogy a <19 Szabadfogású Számítógépverseny a kezdetektől arra törekedett, hogy fiatal, kreatív alkotókat a mindennapi iskolai feladataiktól, sőt szüleik, tanáraik elvárásaitól is független gondolkodásra, aktivitásra ösztönözze. Fontosnak tartják, hogy bár sok minden változott a 15 év alatt, de a verseny évenkénti megrendezésén alapuló hagyomány következetesen tartotta magát az induláskor kijelölt sarokpontokhoz, célját és küldetését tekintve egyaránt.

A korhatár egy olyan korosztály ötleteit és eszköztárát rajzolja ki, ami már most jól körvonalazza, hogy a jövőben ezek a fiatalok mire lehetnek képesek a technika segítségével. A beérkezett pályaművek olykor sokkal komolyabbak annál, mint amit ettől a korosztálytól várnánk.

Ez évben is számos előremutató, és valós problémákra választ adó munka érkezett be a versenyre. Legyen szó autizmussal élő gyerekek énképének meghatározásában segítő alkalmazásról vagy hallássérültek és siketek jelnyelvét hanggá alakító kesztyűről.

A beérkezett több mint 400 alkotás közül most is egy ötfős zsűri választotta ki a nyertes pályázatokat. Idén a zsűri tagjai voltak: Erhardt Miklós, médiaművész, egyetemi docens, István Kovács, Berlini Magyar TV, Szegedy-Maszák Zoltán, képzőművész, egyetemi tanár, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Szécsényi-Nagy Loránd, médiaművész, Szremkó Bettina, MOME Animáció szak, 2012-es, 2013-as nyertes versenyző.

A díjazottak:

Horváth Roland (16): Project AVR – Új technológia mobil VR mozdulatvezérléshez, program

Papp Dániel Péter (15): Megmérgezték-e Mátyás királyt?, animáció

Hajdu Emma (12), Maller Zsófia (12), Keltető csapat: Összekötő, animáció/videó

Tóth Bence (17) – Jeltolmács kesztyű, hardver

Csukás Ádám (17), Székely Mihály (17), FMGames Studio csapat: Make it 13!, videójáték

Turcsányi Vince (12): Énkönyv – autistákat segítő app, program

Smit Erik16: Logic, játék

Relative Reality Studios (Szabó Zsombor [18], Jeremias Baur [16]: VR Dungeon, játék

CSOMAZ Filmstúdió – Puskás Kristóf (14), Puskás Csongor (12), Horváth Márton Sándor (12), Németh Olivér (12), Tróbert Zénó (11), Makkos András (12), Horváth Levente (11), János Vitéz – előzetes, animáció/videó

Baracskai Tamás (13): Menni vagy maradni , animáció/video

Bódi Gréta (12): Polipocska, animáció/videó

Azóta történt

Előzmények