Több százmillió dollár kár a zsarolóvírus miatt egyetlen cégnél

Minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb a leállások okozta veszteség – bizonyítja ezt a dán szállítócég esete.

A világ legnagyobb hajós konténerszállító vállalata, a dán A.P. Moller - Maersk Group a múlt héten tette közzé a 2017-es üzleti év második negyedévének adatait, és ebben a következő negyedévi várakozásokat elemezve hangsúlyosan kitérnek arra, hogy a NotPetya zsarolóvírus miatt a céget júniusban jelentős kár érte, becsléseik szerint 200-300 millió dollárt buktak.

Søren Skou, a Maersk vezérigazgatója elmondta, hogy vírus miatt fellépő jelentős üzemszünet a konténerszállítást végző üzletágban okozott veszteséget, a kritikus rendszereket érintő leállások és a helyreállítási munkák több hetet vettek igénybe. A vállalat igyekszik megnyugtatni ügyfeleit és befektetőit, hogy a kilenc üzletágból csak háromnál léptek fel problémák (magánál a szállítást végző Maersk Line-nál, a kikötői kezelőrendszernél, az APM termináloknál, illetve a Damco rendszernél, mely az ellátási láncot menedzseli), emellett a hajók feletti kontroll is intakt maradt, a személyzet nem volt veszélyben.

A pontos összeget még nem mérték fel, ezek az adatok majd a következő negyedévi jelentésben fognak szerepelni, de úgy számolnak, hogy a jelentős veszteség ellenére is eredményesebb lesz a vállalat, mint tavaly.

A NotPetya világszerte nagyon sok céges rendszerbe jutott be, szinte mindenütt leállásokat, üzemszüneteket okozva, és azt ma még megbecsülni is alig lehet, hogy globálisan mekkora kárt okozott.

Azóta történt

Előzmények