Új mobilszolgáltatást vezet be a Magyar Telekom

A Magyar Telekom 2010. június 8-án bevezeti hazánkban a mobil eszközmenedzsment (Mobile Device Management – MDM) szolgáltatást. Az MDM-re épülő különböző szolgáltatások lehetővé teszik, hogy az üzleti felhasználók – a desktopalkalmazások menedzsmentjéhez hasonlóan – távolról, flottában menedzseljék a cég alkalmazottainak mobil eszközeit annak érdekében, hogy a szolgáltatás támogatásával minél hatékonyabban végezhessék munkájukat. A szolgáltatás bármely mobiloperátor hálózatában üzemeltetett, internet-előfizetéssel rendelkező mobilkészüléken igénybe vehető, amennyiben a készüléken futó operációs rendszer támogatja az MDM mobilkliens futtatását.

Az MDM alkalmazással az operátor vagy az adott cég informatikai  szakembere távolról alkalmazásokat tölthet fel, frissítéseket küldhet a cég mobil eszközeire, kijavíthatja a készülékeken előforduló hibákat, zárolhatja vagy éppen törölheti a készülékeken található kritikus információkat, távoli adatmentéseket kezdeményezhet, illetve a készülék elvesztése vagy adatvesztés esetén visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag korábban lementett adatokat. Ezeknek a folyamatoknak egy részét a rendszer automatikusan is elvégezheti. Az MDM támogatásával a mobil eszközök üzemeltetésére és felhasználására vonatkozó naprakész riportok is lekérhetők. Mindezeket az aktivitásokat a rendszer kezelője biztonságosan, távolról, VPN-kapcsolaton, a mobilhálózaton keresztül teheti meg, így az alkalmazottaknak a mobil eszközökkel személyesen nem kell a vállalat vagy a T-Systems helpdeskjét felkeresniük. Az MDM megoldás csökkenti a készülékproblémából adódó szolgáltatáskiesés időtartamát, mérsékli az üzemeltetési költségeket, illetve javítja a cég működésének hatékonyságát.

Azóta történt

Előzmények