A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy több tízezer olyan terminál is működik, amelyet külföldi székhelyű szolgáltatók biztosítanak a hazai kereskedőknek.
Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója a közleményben rávilágított arra, hogy mára az igényléseket digitálisan küldhetik be a kereskedők, és pár nap elteltével már fogadhatnak is kártyás fizetéseket. Ehhez már külön eszközre sincs szükségük, a telefonterminál megoldással saját okostelefonjuk is alkalmas lehet a fizetések fogadására – tette hozzá.
A cég jelezte, hogy egy új megoldásnak köszönhetően mára kevesebb papíralapú bizonylat kerül a vásárlók kezébe, helyette a mobilbanki applikációban, mobiltárcában, sms-ben vagy e-mailben is hozzá lehet jutni a vásárlás adataihoz.
Rámutattak arra, hogy a termináltelepítés tovább folytatódik, de szeretnék aktivizálni az úgynevezett alvó terminálokat is. Emellett tervezik az olyan hagyományosan készpénz uralta területeket is digitalizálni, mint a nagykereskedelmi piacok, vagy éppen az őstermelői szektor – fűzték hozzá.
A közleményben emlékeztettek: a cég 2019 novemberében tűzte ki azt a – mára elért – célt, hogy három év alatt megduplázza a hazai kártyaterminálok számát Doppio nevű infrastruktúrafejlesztési programja keretében. A program célja volt továbbá megreformálni az elérhető eszközök piacát, valamint digitalizálni a kapcsolódó adminisztrációt.
Végül arra is kitértek, hogy a Mastercard kártyabirtokosok világszerte több mint 90 millió elfogadóhelyen fizethetnek.