Magyarországon még mindig a Nokia a legnépszerűbb mobil

A piackutató 2013 első negyedévében készítette felmérését, reprezentatív mintán, 2 ezer felnőtt személyes megkérdezésével a mobiltelefon-használatról.

A kutatás szerint a saját mobiltelefonnal rendelkezők aránya a 60 évesnél idősebbek között az átlagnál lényegesen alacsonyabb (59%), emellett a Kelet-Magyarországon élők (69%), a községekben lakók (72%) és az alapfokú végzettséggel rendelkezők (71%) körében is mérsékeltebb a mobiltelefonok elterjedtsége.

A mobiltelefon-tulajdonosok háromnegyede (76%) újonnan, saját maga vásárolta a készülékét. A felnőttek több mint fele (57%) 1-2 éven belül vásárolt mobiltelefont használ.

A mobiltelefon-tulajdonosok 40 százaléka, több mint 2,5 millió felnőtt lakos, Nokia márkájú készüléket használ, 28 százalékuknak Samsung (1,7 millió felnőtt), 10 százalékuknak Sony Ericsson, míg 5 százalékuknak LG márkájú telefonja van. A mobiltelefonnal rendelkező felnőttek több mint negyedének volt okostelefonja 2013 elején (28%), ez mintegy 1,7 millió okostelefon-használót jelent.

Az új készülékek aránya 2013 elején a Samsung tulajdonosok között volt a legmagasabb: e csoport tagjainak negyede (23%) 1 éven belül, újonnan vásárolt készüléket használt, miközben ugyanez az arány a Nokia és a Sony Ericsson használók körében csak 13, illetve 14 százalék.

 

mediameter mobil

A vizsgálat során a megkérdezetteknek arra is választ kellett adniuk, melyik szolgáltató hálózatára kapcsolódik az általuk használt mobiltelefon. A válaszok alapján elmondható, hogy 2013 elején a saját tulajdonú mobilkészülékkel rendelkezők 44 százaléka a T-Mobile ügyfele volt, ez országosan mintegy 2,8 millió előfizetéses vagy kártyás felhasználót jelent. A Telenor (27%) és a Vodafone (27%) ügyfeleinek száma egyaránt nagyjából 1 millió fővel kisebbre becsülhető.

A mobiltulajdonosok többsége a beszélgetésen kívül hetente többször szokott telefonján sms-t küldeni, kétharmaduk általában havonta szokott fényképeket készíteni/nézni a készülékén (68/64%). A mobiltelefonosok csak alig fele szokott zenét hallgatni (48%) vagy videofelvételt (46%) készíteni a készülékén, játszani 41 százalékuk szokott.

A felhasználók 27 százaléka használja internetezésre is mobilját. Valamennyi mobiltulajdonos 13 százaléka szokott e-mailezni, 11 százaléka közösségi oldalakat böngészni és csupán 7 százalékuk olvas internetes újságcikket telefonján – derült ki a Mediameter kutatásából.

Azóta történt

Előzmények