Az előző negyedév 1,92 milliárd főjéről 1,96 milliárdra emelkedett a Facebookot napi szinten aktívan használók száma, így a 18 éves Facebook-történelem első visszaesése után most fellélegezhettek a Meta vezetői.
Ennek ellenére nem a Facebook, sőt, nem is az Instagram, a Messenger vagy a WhatsApp van főszerepben. Mark Zuckerberg hangsúlyozta ugyanis, hogy ezen appokból származó bevételek teszik lehetővé a VR-projektek finanszírozását, konkrétan a metaverzum építését, ami a cég koronaékszere lesz a jövőben.
A metaverzumot fejlesztő Reality Labs részleg tavaly 10 milliárd dollárnál is több veszteséget termelt, az idei első negyedévben újabb 2,96 milliárd dollár volt a vesztesége.
Zuckerberg szerint változás csak akkor lesz, ha a nagy újdonságaik megjelennek, és jelentősen skálázódnak – akkor hatalmas piacuk lesz, elképesztően nagy bevétellel és nyereséggel. Zuckerberg szerint most készítik elő 2030-at, ami nagyon izgalmas lesz.
A szegényeknek is lesz metaverzum
Sokan úgy gondolják, semmi nem lesz a metaverzumból, hiszen nem mindenki tud vagy hajlandó több száz dollárért VR-headsetet vásárolni, és azt viselve bolyongani a virtuális térben. A Meta is rájött erre, azt állítva, hogy hiába indították el a monetizációs megoldásokat, több felhasználóra van szükség. Éppen ezért Zuckerberg azt mondja, hogy a Horizon Worlds webes verzióját is elkészítik, azt headset nélkül lehet majd használni. A metaverzumos részlegnek egyébként leginkább a headsetek hoznak bevételt, új modell is készül már. Zuckerberg szerint ez prémium lesz, és idővel a laptopot és a munkahelyi eszközöket is kiváltja. Szem- és arckövetés révén a virtuális szórakozáskor a többiek követhetik az igazi arckifejezésünket.
Sokan kritizálják ugyanakkor a törekvéseket: ha az infláció elszáll, a gazdasági környezet romlik, minden drágul, akkor ennyi streaming- és zenei szolgáltatás, game pass és hasonlók mellett nem biztos, hogy mindenki rohan majd a virtuális valóságban költekezni, virtuális termékeket vásárolva.
Zuckerberg elismeri, hogy drága a metaverzum építése, de ilyesmit soha senki nem épített állítása szerint. A befektetés miatt a Meta nyereségei idén nem emelkednek, főleg azért, mert a reklámbevételek sem emelkednek a várakozásoknak megfelelően (ezt az ukrajnai helyzettel és az olcsóbb ázsiai reklámokkal magyarázzák).
Zuckerberg elmondta, hogy a TikTok elleni intézkedések működnek, a Reels ugyanis az Instagramon eltöltött felhasználói időnek már 20 százalékát teszi ki, a Facebookon eltöltött felhasználói idő felét pedig a videók adják.
Zuckerberg azt mondja, úgy vezeti a cégét, hogy az elsők legyenek a közösségi interakció és a metaverzum jövőjének az építésében.