A Microsoft újabb webáruházat vásárolt, ezúttal Európában

A cég ma tette közzé, hogy fel fogja vásárolni a Greenfield Online-t, mely Európa egyik vezető online kereskedelmi oldalának, a müncheni székhelyű Ciao.com-nak a tulajdonosa.

A fogyasztók számára az árak összehasonlítását, az áruk minősítését, illetve közvetlen vásárlást is biztosító oldal működtetőjéért a Microsoft részvényenként 17,5 dollárt, összességében körülbelül 486 millió dollárt fizet. A céget, illetve technológiáját (és persze vásárlóközönségét, vagyis a piacot) a tervek szerint be fogják építeni a Live Search platformjába.

Az európai terjeszkedés azért is különösen fontos a redmondi cég számára, mivel a ComScore piackutató adatai szerint a Google kontinensünkön a keresőpiacon az amerikai 69 százalékos részesedéssel szemben 79 százalékkal rendelkezik, így a Microsoftnak a Yahoo! után már csak két százalék jut Európában, ezért is köt a Microsoft mind több olyan üzletet, amelyekben bármilyen, de főleg európai dominanciájú online kereskedelmi cégeket vásárolnak fel.

A Ciao.com nem tűnik rossz választásnak, mivel a legutóbbi adatok szerint az oldalnak hét országban havi 26,5 millió (más adatok szerint 19,6 millió) egyedi látogatója van, s több mint ötmillió termék leírása található az adatbázisukban.

Az ügylet az ilyenkor megkívánt eljárások után az év utolsó negyedévében zárulhat le.

Azóta történt

  • A nagy webáruházbiznisz?

    Szeretnének keresni egyetlen nap alatt 1 millió forint tiszta profitot? Ha igen, akkor ne olvassa el cikkünket, mert erre nincs receptünk.

Előzmények