Hétfői bomba: a Microsoft felvásárolja a LinkedInt

A csöppet sem sikertelen üzleti közösségi oldal az akvizíciótól lehetőségei bővülését várja.

A Microsoft nemrég jelentette be, hogy sikerült megállapodniuk az üzleti célú közösségi oldal, a világszerte népszerű LinkedIn tulajdonosaival, hogy a felvásárolják őket, részvényenként 196 dollárral számolva, ami azt jelenti, hogy a teljes egészében készpénzes tranzakció során a Microsoft a LinkedIn készpénzállományát is beleszámítva 26,2 milliárd dollárt ad a vállalatért. A megállapodás értelmében a LinkedIn megtarthatja a márkanevét, sajátos kialakítását, illetve független üzletágként működhet tovább. Jeff Reiner, a LinkedIn jelenlegi vezérigazgatója is megmarad pozíciójában, ám a felvásárlás után alá lesz rendelve Satya Nadellának, a Microsoft vezérigazgatójának. A felvásárlást hivatalosan – az engedélyek beszerzése és a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása után – várhatóan az év végén zárják le.

A LinkedIn kivételesen sikeresen valósította meg a speciális, üzleti célú közösségiháló-építést, ennek hatását Magyarországon is tapasztalni. Emellett folyamatosan fejlesztettek, pl. tavaly jelentek meg a mobilos verziójukkal, új szolgáltatásokat is nyitottak, és ennek eredményeképp a vállalkozás növelte mind regisztrált tagjai számát, mind pedig eredményességét (nőttek a bevételek): a különösen az álláskiajánlásban sikeres oldalnak jelenleg 433 millió tagja van globálisan, havonta 105 millió egyedi látogatót számolnak, negyedévente 45 milliárdos oldalletöltést regisztrálnak, és több mint 7 millió aktív állásajánlat található rajta.

A tranzakciót mind a Microsoft, mind a LinkedIn igazgatótanácsa egyhangúlag hagyta jóvá.

Azóta történt

Előzmények