Microsoft: terepmunkához is alkalmas CRM

A Microsoft CRM alkalmazásának honosított változata szeptembertől hozzáférhető a magyar kis- és középvállalatok számára. A redmondi szoftveróriás első saját fejlesztésű üzleti szoftvere az értékesítési és vevőszolgálati folyamatok menedzselését állítja a középpontba az ügyfelek magas szintű, testre szabott kiszolgálása érdekében.

A kulcsfontosságú ügyfél-információt nyomtatott dokumentumok, kartonok és táblázatok formájában tároló vállalatok gyakran érezhetik úgy, hogy a tornyosuló papírhegyek maguk alá temetik őket, és az eluralkodó káoszban kicsúszik kezükből a felügyelet. A cégek azonban más módszert is választhatnak, például a CRM (Customer Relationship Management) megoldást jelenthet.

Ezt a technológiát képviseli a Microsoft CRM is, az első redmondi fejlesztésű üzleti alkalmazás kis- és középvállalatok számára, amelynek honosított változatát szeptemberi Fókuszpont partnertalálkozóján mutatta be a Microsoft Magyarország.

A Microsoft Customer Relationship Management - azaz ügyfélkapcsolat-kezelő - technológiája olyan hatékony eszközt ad a vállalatok kezébe, amellyel integrálhatják és automatizálhatják a folyamatokat és eljárásokat az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálása és támogatása érdekében. A technológia ugyanis az ügyfelet és a vele folytatott kommunikáció és interakció történetét, az értékesítési és vevőszolgálati folyamatok menedzselését állítja szinte az összes tranzakció középpontjába, ezzel biztosítva az egységes és naprakész információ megosztását azok között az alkalmazottak között, akik erre támaszkodva a lehető legjobb szolgáltatást nyújthatják az ügyfeleknek.

A termékcsomag az ügyfelek és a kapcsolattartók kezelésén túl többek között olyan fejlett CRM-szolgáltatásokat kínál, mint a munkafolyamatok támogatása, a rendelésfelvétel előkészítése és a versenytársak nyomon követése. Ennélfogva az Outlook 2003 bővítményéhez, a mini-CRM-nek is becézett Business Contact Managerhez képest más kategóriát, magasabb szintet képvisel. A Microsoft új programja teljes körű, gazdag funkcionalitású ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszer, amely a csoportmunka és a vállalat egésze hatékonyságát növeli, míg az Outlook 2003 Business Contact Manager egyfelhasználós, ügyfélkapcsolat-kezelő irodai alkalmazás, amely az értékesítési lehetőségek nyilvántartásával segíti a kisvállalatokat az eredményesebb ügyfélkapcsolatok kialakításában.

"Az értékesítés-automatizálást és vevőszolgálatot támogató Microsoft CRM célcsoportját a kis- és középvállalatok, az öt-száz kereskedőt és/vagy ügyfélszolgálati munkatársat foglalkoztató szervezetek alkotják" - mondta Tóth András Mihály, a Microsoft Magyarország szakértője. Hozzátette, a Microsoft-infrastruktúrán, Windows Serveren, illetve Small Business Serveren és Exchange Serveren futó Microsoft CRM horizontális termék, amelyet minden kereskedelmi tevékenységet folytató és ügyfélszolgálatot működtető vállalat előnyére alkalmazhat. A Microsoft partnerei számára azonban további üzleti lehetőséget jelent, hogy a független szoftverfejlesztőket felölelő program keretében újabb funkciókat fejleszthetnek az alkalmazáshoz, amelyet így iparág-specifikus megoldásként is értékesíthetnek.

A Microsoft Magyarország partnerei folyamatosan kapcsolódnak be a CRM-értékesítéshez szükséges kompetencia megszerzését célzó képzésbe, több partner már felkészülten, sőt futó projektekkel várta a magyar verzió hivatalos bejelentését. A Microsoft CRM értékesítéséhez, fejlesztéséhez, bevezetéséhez és támogatásához megfelelő kompetenciával rendelkező cégekről - a bejelentést követően - a Microsoft Magyarország internetes oldalai adnak részletes tájékoztatást.

A Microsoft CRM és az Outlook 2003 szoros integrációjából fakadóan az ügyfélkapcsolat-kezelő megoldás az irodán kívülről, távolról is elérhető az Outlook Web Access internetes hozzáférés révén. A Microsoft ügyfélkapcsolat-kezelés iránti elkötelezettségét híven tükrözi, hogy a magyar verzió bejelentésekor már ismeretes: ősszel megjelenik a Windows CE operációs rendszert futtató mobileszközökre írott alkalmazás, amely a CRM kéziszámítógépről történő távoli elérését teszi lehetővé. A terepen dolgozó értékesítők így már nem csupán notebookról, hanem alacsonyabb költségek mellett üzemeltethető és sok esetben kényelmesebben használható PDA-ról is bármikor és bárhonnét elérhetik majd a munkájukat hathatósan támogató Microsoft CRM-et.

Gyakorlati tanácsok egy CRM bevezetéséhez (Forrás: Microsoft)

  • Készítsen átfogó tervet, amelyben pontosan megfogalmazza elvárásait leendő CRM megoldásával szemben.
  • Határozza meg, hogy melyek a vállalat erősségei, és azokból miképp hozhatja ki a legtöbbet.
  • A CRM folyamatát kívülről befelé haladva építse fel: összpontosítson azokra az elemekre, amelyek a legnagyobb hatással lesznek ügyfeleire.
  • Vonja be a tervezésbe a front-office és a back-office környezetben dolgozó alkalmazottait a folyamat lehető legkorábbi szakaszában. Tapasztalataikban gyökerező meglátásaik értékesek és hasznosak, egyúttal jobban meg fogják érteni a változtatás szükségességét, és nagyobb kedvvel fogják elsajátítani a CRM alkalmazás használatát.
  • Legyen kész ennek a váltásnak a kezelésére.
  • A projekthez nyerje meg a vállalat legfelsőbb vezetésének támogatását.
  • Keressen olyan CRM megoldást, amely integrált a vállalat meglévő rendszereivel, különös tekintettel az e-mail és a táblázatkezelő alkalmazásra.
  • Készítsen implementációs tervet, amely a bevezetés folyamatát lépésről lépésre leírja és világosan meghatározza a közreműködők felelősségét.
  • A szoftvert a vállalat igényei szerint vegye használatba.
  • A rövid távon megvalósítható célokat sorolja első helyre.
  • Ha a vállalat alaposan kidolgozott terv szerint vezette be, a Microsoft CRM megoldással gyümölcsözőbbé válnak ügyfeleivel ápolt kapcsolatai, amit egyértelműen lemérhet majd bevételeinek növekedésén.

Azóta történt

Előzmények