Magyar díjazott a Hack4Europe programozóversenyen

A cég munkatársai tegnap közölték, hogy a versenyben több témakörben várták az indulók műveit: mobilalkalmazások, az Europeanát (a közös európai digitális könyvtárat) más API-val ötvöző megoldás, a közösségi tartalom bevonásának megoldásai, a játékok, illetve a specifikusan az I. világháború eseményeit és közgyűjteményi összefüggéseit kidolgozó programok. Az indulóknak 24 órájuk volt alkalmazásuk megírására.

A kreatív ötleteket, programozói tehetséget és állóképességet követelő versenyben külön díjazták a legnagyobb üzleti potenciált, a legjelentősebb közösségi hatást, a leginnovatívabb megoldásokat, illetve a fejlesztők megítélése alapján, a szakmailag legjobban kivitelezett programot.

A Monguz képviseletében Nagy István egy olyan Android-alkalmazással indult, amely a felhasználó GPS-pozíciója alapján teszi böngészhetővé az Europeana kínálatát. A Google Places API-val ötvözött rendszerrel a felhasználó „becsekkolhat” egy adott műtárgyhoz, eközben más felhasználókkal cserélhet eszmét a tárgyról, illetve az aktivitásáért kedvezményekben részesülhet. A fejlesztés tetszett a fórumon, mivel az alkalmazás a „Legnagyobb üzleti potenciál” és a „Fejlesztők szerint a legjobb prototípus” szakmai díját nyerte el.

A Monguz Kft. egyébként – jogelődeit is beleértve - 1999-ben óta, jelenlegi formájában 2008-tól működik. Informatikai, információtechnológiai szolgáltatásokat, termékeket és komplett megoldásokat nyújtanak zömében hazai és néhány európai közgyűjtemény, illetve oktatási intézmény számára. A hazai országos közgyűjteményi szolgáltatások közül a Magyar Digitális Képkönyvtár, az Országos Cikkarchívum és a múzeumok digitális anyagainak országos aggregációs rendszere saját fejlesztésük, a Magyar Országos Közös Katalógus és az Országos Dokumentum-ellátási rendszer megújítását pedig konzorciumban végezték el. Az európai digitális könyvtár, az Europeana projektjei közül az EuropeanaLocal és az Athena feladatainak megvalósításában működtek közre, 2012-ben pedig meghívást kaptak az európai múzeumi szoftverszállítók és tartalomgazdák összefogásaként létrejött Europeana Inside projektbe.

Azóta történt

Előzmények