Nagyot zuhant az Adobe nyeresége

Az Adobe Systems számain is nyomot hagy a gazdasági válság, amely takarékoskodásra készteti a szoftvercég termékeinek elsődleges célpiacát adó kreatív iparág szereplőit is. Rosszkor, a krízis globalizálódásával egy időben jelent meg tavaly ősszel a kaliforniai vállalat bevételeinek 59 százalékát megtermelő Creative Suite termékcsomag utolsó, CS4-es változata, amely ezért sem – és az áttörő újdonságok hiánya miatt sem – tudott erős startot venni.

E tényezőkkel magyarázzák az elemzők a tegnap közzétett második pénzügyi negyedév mérlegét. A májussal véget ért három hónapos időszakban a forgalom éves összehasonlításban 21 százalékkal, 704,7 millió dollárra csökkent, a nyereség pedig meredek, 41 százalékos zuhanás után 126,1 millió dolláron állapodott meg. A részvényárfolyam annak ellenére indult meg lefelé a számok közzétételét követően, hogy az elemzők ezeknél rosszabb mutatókat vártak. A piacnak feltehetően az nem tetszett, hogy a nyereséghányad – az előállítási költségek levonása után megmaradó bevétel – hároméves mélypontra, 33,7 százalékra esett vissza. Egy éve a mutató még 39,4 százalékon állt.

A jelenlegi, harmadik üzleti negyedévre 665-715 millió dollár közötti árbevételt, és részvényenként 30-37 cent körüli profitot prognosztizál a cég. A nyári uborkaszezon miatt ez a trimeszter hagyományosan a leggyengébb az Adobe üzleti évében.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Adobe

Azóta történt

Előzmények