NAV 2.0

A miniszteri biztos az adótudatosság növelése érdekében a kommunikáció fejlesztésére és a stratégiai gondolkodásra is felhívta a figyelmet, miközben a behajtási hatékonyság javítását sürgette.

A NAV 2.0 megújulási program egyik fontos célja, hogy az adó- és vámhatóság felkészüljön a digitális jövőre – mondta Kalocsai Kornél, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) stratégiai projekt koordinációért felelős szakfőigazgatója csütörtökön Debrecenben.

A miniszteri biztos a 6. nemzetközi adó- és vámkonferencia magnyitóján tartott előadásában hangsúlyozta, hogy a megújulási program eredményeként 2021-re Európa egyik legmodernebb színvonalú e-adózási szolgáltatása jöhet létre, több adminisztráció nélkül. Kalocsai Kornél az adótudatosság növelése érdekében a kommunikáció fejlesztésére és a stratégiai gondolkodásra is felhívta a figyelmet, miközben a behajtási hatékonyság javítását sürgette.

A biztos megemlítette az adatfelhasználás fontosságát, és emlékeztetett rá, hogy az adóhivatalnál van Magyarország egyik legnagyobb adatbázisa, ezért fontos feladat az adatokból kinyerhető információk teljes körű felhasználása. Ezzel összefüggésben felhívta a figyelmet a kockázatkezelés hatékonyságának javítására, hogy a csalókat – például az áfa-csalókat – minél előbb, már a csalás elején „elkapják”.

A megújulási program másik eleme a támogató ügyfélkezelés, az ügyfeleket partnerként kell kezelni, fel kell hívni a figyelmüket ha tévedtek, s nem azonnal szankcionálni – fejtette ki Kalocsai Kornél, hozzátéve, hogy az ügyfelek pozitívan fogadják ezt a hozzáállást. Kalocsai Kornél részletesen beszélt a NAV-tudásközpont létrehozásáról, a tervezett szervezetfejlesztési korszerűsítésekről, az adó- és a vámszakmai fejlesztésekről.

Azóta történt

Előzmények